IBA-studerende gør el-cykel trendy for hollandske Batavus

Find en ny målgruppe for vores el-cykel, så vi ikke kun henvender os til segmentet +55 år!

Cirka sådan lød oplægget fra hollandske Batavus, som er den førende el-cykel producent i Danmark.  

Det fik 140 markedsføringsøkonomer til i grupper at kaste sig over opgaven med at komme med forslag til, hvordan Batavus kunne få fat på nye kundetyper.

Fakta

  • Seks gange får du som studerende opgaver, som den fra Batavus.
  • ​Du kan læse markedsføringsøkonom på to år. 
  • Du kan søge ind både sommer og vinter. 
  • Læs mere om uddannelsen som markedsføringsøkonom

Se den bedste reklamevideo, som de studerende fremstillede

Sådan blev den til

På to uger har en gruppe markedsføringsøkonom-studerende med hjælp fra studerende på multimedielinjen skabt videoen - som skal markedsføre el-cyklen på en ny måde. 

I alt 140 markedsføringsøkonom-studerende har på deres 3. semester arbejdet med projektet i mindre grupper.

På to uger fandt de målgrupper, positionering, selling points og fastlagde markedsføringsplaner.

Udfra deres analyser og anbefalinger samarbejdede de med IBAs Multimediedesigner-studerende og fremstillede sammen reklamevideoen.

De 140 studerende blev præsenteret for den hollandske el-cykel ved en event. Eventen fungerede som introduktion på projektets første dag og foregik foran Godset i Kolding. 

Kontakt

  • Mikael A. Rasmussen
    Mikael A. Rasmussen
    Uddannelseschef
  • Jane Boysen Damgaard
    Jane Boysen Damgaard
    Uddannelseskoordinator. Diplomuddannelser og Akademiuddannelser
  • Betina Damgaard Sørensen
    Betina Damgaard Sørensen
    Koordinator for optag, SU og SPS