Logo-konkurrence

Lorenzo løb med sejren

Det blev den 20-årige Lorenzo Rodriguez, som løb med sejren for sit flotte logo i den konkurrence, som IBA netop har gennemført. En konkurrence hvor IBA opfordrede alle til at komme med deres bud på, hvordan IBA Nexttechs logo skal se ud.

Videncentret med speciale i 3D er i sommer blevet en del af IBA – og har derfor skiftet navn til IBA Nexttech. Så det nye logo skal både rumme IBA’s nuværende sorte og hvide logo – men også være inspireret af Nexttechs nuværende grønne og blå logo.

IBA Nexttech har brug for et nyt logo

Alle interesserede har i løbet af nogle uger kunne indsende sit bud på, hvordan IBA Nexttechs nye logo skal se ud. 

Det har syv nuværende og tidligere IBA-studerende gjort.

Alle logoer er blevet vurderet af en intern dommerjury. Og oveni har IBA's samarbejdspartner, Image Consult, givet sit besyv med. 

Tirsdag den 17. november inviterede juryen vinderen på besøg hos IBA Nexttect. Her fik han både diplom og blomster.

Oven i har han vundet en minifigur af sig selv. Så nu skal han først 3D-scannes og herefter skal figuren printes hos IBA Nexttech.  

Læs mere om IBA Nexttech

Læs hele historien om, da logovinderen fik sin præmie>>

Den 20-årige Lorenzo er født på Lanzarote og kom til Danmark for halvanden år siden for at læse på IBA. Her bag ham skimtes hans forslag til det nye logo i fire forskellige farver.

Det har han fået med fra de to logoer

Kombinationen af de to logoer er Lorenzo, der til dagligt læser multimediedesign på IBA, til fulde lykkes med i sit forslag i konkurrencen. Han har tegnet IBA’s logo som en kube og foreslår figuren brugt i Nexttechs tidligere farver – grøn og blå. Og under kuben har Lorenzo skrevet Nexttech med tydelige versaler, hvor der fortsat er blevet plads til legen med de to t’er, som står tæt.

Lorenzo var glad og stolt, da han fik overrakt sit diplom og blev lykønsket af både Anders Bo Raahede, som er tekniker på IBA Nexttech (i midten) og Morten Jul Petersen, som er underviser på IBAs multimedieuddannelse. Begge sad med i dommerjuryen, som fandt vinderen. 

Direktøren er begejstret for forslaget

Det var en glad direktør for IBA Nexttech, der kunne lykønske vinderen. Karsten Friis Hansen har sammen med fire kolleger udgjort dommerjuryen og også hentet ekspertvurderinger fra IBA’s grafiske samarbejdspartnere.

- Lorenzos logo er virkelig gennemført, og han fortæller os samtidig historien om, hvordan han er kommet frem til det. Han har tænkt over hver en detalje. Så Lorenzos logo er hele udvalgets favorit, og det var en overbevisende sejr, siger Karsten Friis Hansen, som er direktør i IBA Nexttech.

Direktør Karsten Friis Hansen synes bestemt, at Lorenzo er den rigtige vinder. Især er Karsten imponeret over Lorenzos uddybende forklaring til, hvordan han har udviklet logoet. Og ikke mindst tegningerne af processen.

Lorenzo er fra Lanzarote

Lorenzo bor i Kolding men er født og opvokset på Lanzarote – nær La Santa Sport, som mange danskere kender. Han studerer til dagligt multimediedesign på IBA Erhvervsakademi Kolding på 3. semester og er ved at lære dansk på sprogskolen. Han brænder for webdesign og ikke mindst det at udvikle en virksomheds grafiske identitet. Drømmejobbet – er enten som ansat i en stor international virksomhed eller som freelancer.

Her ses den glade Lorenzo omgivet af dommerjuryen i konkurrencen. Fra venstre ses kommunikationschef Britt Johnsen, marketing analytiker Camilla Brændstrup fra IBA Kommunikation, direktør for IBA Nexttech, Karsten Friis Hansen, underviser Morten Jul Petersen og tekniker fra IBA Nexttech, Anders Bo Raahede. 

Præmien i konkurrencen, hvor syv nuværende og tidligere studerende kom med gode bud på opgaven, er en 3D-figur af sig selv. Så Lorenzo skal nu 3D-scannes og modellen af ham skal herefter printes i miniature.

Karsten og resten af holdet bag IBA Nexttech arbejder nu videre med Lorenzos flotte forslag til det kommende logo.

Læs mere om IBA Nexttech

18-11-2020 

Kontakt