– Bliv klædt på til rollen som Social Media Manager Social Media Advisor

Der er rift om dygtige medarbejdere, som forstår at arbejde med sociale medier i virksomhedens kommunikation - og skabe synlige resultater.

På dette kursus i sociale medier får du ny viden og inspiration til dit arbejde med sociale medier, marketing og kommunikation.

I løbet af de 6 dages undervisning udvikler du dine kompetencer og får en række værktøjer, der gør dig i stand til at arbejde med strategi-udvikling og håndtere virksomhedens social media kommunikation og content professionelt og effektivt.

DKK 7.800
Eksamen: Mundtlig
Omfang: 10 ECTS
Varighed: 6 dage + webinarer

Der er undervisning i Kolding kl. 9-16 følgende dage: 6-7 marts, 27-28 marts, 10-11 april. Eksamen 3. maj.

Tilmeld
Marlene Lilienhoff
- Til eksamen udarbejdede jeg en indholdsstrategi for Gislev Rejser. Den præsenterede jeg for firmaet, og nu er der afsat flere ressourcer til sociale medier.
Marlene Lilienhoff
Har taget uddannelsen Social Media Advisor
Digital Marketingkoordinator, Gislev Rejser
Læs om Marlenes oplevelse med uddannelsen >>

Effektive værktøjer til SoMe Manageren

Med konkrete værktøjer bliver du i stand til at gøre sociale medier til en fast og integreret del af virksomhedens marketing og kommunikation. Uddannelsen bringer dig helt up to date med ny viden fra eksperter, der alle arbejder praktisk med sociale medier til daglig.

Målrettet social strategi

Du bliver introduceret til Social Strategy, hvor du igennem en forretningsanalyse får et afgørende indblik i virksomhedens mangler og muligheder i den digitale sfære.

Du bliver bl.a. bevidst om dine produkters brugerinvolverings- og digitale potentiale og du får værktøjer til at lægge en digital strategi for virksomheden.

Du lærer om:

  • Værdien i at forstå mennesker for at skabe et troværdigt brand
  • Baggrunden for sociale medier
  • Netværkstankegangen, kommunikation og engagement
  • Strategiudvikling – metoder og teorier
  • Opbygning af dialog og brugerinvolvering
  • Styring, effektmåling og succeskriterier
  • Medieforbrug og brugeradfærd 
  • Praktisk anvendelse af aktuelle platforme
  • Ledelse af social media arbejdet og formulering af politikker

Management

De fleste virksomheder er til stede på flere sociale medier samtidig og det er derfor vigtigt at tænke Social Media Management ind i din overordnede strategi, så du kan håndtere flere platforme og kommunikation på tværs af medierne.

Du får kendskab til forskellige programmer, der bl.a. hjælper dig til at bevare dette overblik og effektmåle online aktiviteter.

Kunderne spiller i dag en større rolle end nogensinde i udviklingen af virksomhedens omdømme og produktion. Hvor der før foregik en envejssalgstale, er der nu opstået en dynamisk dialog imellem brugerne og virksomheden.

I stedet for at se det som en udfordring, så lærer du at benytte dig af Social Media Listening til at udnytte denne unikke mulighed for at engagere dig med dine kunder på nye og anderledes måder og herigennem opbygge stærkere relationer, øge loyaliteten og ikke mindst salget.

Værdi for virksomheden

  • Du får ny viden og inspiration til at opbygge virksomhedens digitale og social medie strategier
  • Du styrker virksomhedens online kommunikation og markedsføring
  • Du udvikler effektive arbejdsprocesser, der stemmer overens med virksomhedens ressourcer

Målgruppe

Uddannelsen er for dig, der arbejder professionelt med sociale medier som kommunikationskanal i din virksomhed, fx som Social Media Manager, og som gerne vil have en dybere indsigt i præmisserne for at arbejde strategisk og praktisk med de forskellige medieplatforme. 

Uddannelsens opbygning

Social Media Advisor består af faget Sociale medier (DKK 7.600) samt e-bogen ”How to Study Guide” (DKK 200). E-bogen indeholder IBAs indledende fag i studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning.

Social Media Advisor samlæses med faget Sociale medier.

Niveau

Uddannelsen er baseret på faget Sociale medier, som er en del af Akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling. En akademiuddannelse svarer til en kort videregående uddannelse.

Fagmodulplan

Sociale medier (PDF)

Ansøgningsfrist

Daghold:
2 uger inden studiestart.

Aftenhold:
Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag.

Kun hold med ledige pladser vises på hjemmesiden.

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, bliver du faktureret DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, faktureres det fulde beløb.

Ved dokumenteret sygdom,­ afslag på Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) eller afslag fra a-kasse/jobcenter, ­kan afmelding ske gebyrfrit helt op til første undervisningsdag.

Undervisere

  • David Lorentzen
    David Lorentzen
    Specialist og underviser i Facebook annoncering, automatisering og digitale brugerrejser.
  • Jeannette Refstrup
    Jeannette Refstrup
    PR- og kommunikationsrådgiver hos Strup & Strup. Underviser i kommunikation og e-mail marketing.
  • Eric Ziengs
    Eric Ziengs
    Rådgiver og underviser i content marketing, digital kommunikation og sociale medier.
  • Anita Lykke Klausen
    Anita Lykke Klausen
    Underviser i neuromarketing og psykologien bag brug af sociale medier.

Kontakt

  • Charlotte Bøgel Hald
    Charlotte Bøgel Hald
    Uddannelseskoordinator. Akademiuddannelser daghold
Anne Sørensen
- Uddannelsen har udvidet min horisont. Jeg har lært mange ting, som jeg ikke anede fandtes, og jeg har fået værktøjer til at følge med og udvikle min egen måde at arbejde med sociale medier på.
Anne Sørensen
Direktionssekretær
Den Jydske Haandværkerskole
Thomas Jensen
- Dagen med Neuro-marketing og dagen med Facebook-annoncering var fantastiske. De var brugbare i forhold til vores planlægning af både strategi og posts på de sociale medier. Undervisningen gav os en uvurderlig viden og var perfekt tilrettelagt og balanceret.
Thomas Jensen
Marketing v/Stennevad A/S