– Bliv klædt på til rollen som Social Media Manager Social Media Advisor

Gør de sociale medier til en integreret del af virksomhedens hverdag og skab synlige resultater. På dette kursus i sociale medier får du ny viden og inspiration til dit arbejde med sociale medier, marketing og kommunikation, og du får kompetencer til at udvikle strategier og håndtere virksomhedens online kommunikation professionelt.

Igennem forløbet arbejder vi praktisk med en lang række social media platforme, så du bliver i stand til at vurdere, hvad der virker bedst i forhold til din virksomhed og branche.

Du lærer, hvorfor og hvornår du skal benytte de forskellige platformsmuligheder og ikke mindst hvordan du snakker de forskellige ”sprog”.

Uddannelsen indeholder også introduktion til skarpt indhold tilpasset sociale medier og ikke mindst hvordan du får spredt budskaberne målrettet og effektivt ved hjælp af annoncering på Facebook.

 

DKK 7.800
Tilskud: SVU max DKK 21.500 ­
Eksamen: Mundtlig
Omfang: 10 ECTS
Varighed: 6 dage + webinarer

Der er undervisning kl. 9-16:
d. 21.- 22. marts, 11.- 12. april og 2.- 3. maj
Eksamen: 10. maj.
Herudover 2 webinarer. 

Tilmeld
Marlene Lilienhoff
- Til eksamen udarbejdede jeg en indholdsstrategi for Gislev Rejser. Den præsenterede jeg for firmaet, og nu er der afsat flere ressourcer til sociale medier.
Marlene Lilienhoff
Har taget uddannelsen Social Media Advisor
Digital Marketingkoordinator, Gislev Rejser
Læs om Marlenes oplevelse med uddannelsen >>

Med konkrete værktøjer bliver du i stand til at gøre sociale medier til en fastintegreret del af virksomhedens marketing og kommunikation. Uanset om virksomheden står for at springe ud på sociale medier, eller allerede er kommet igang, bliver du bragt helt up to date med den nye viden fra eksperter, der alle arbejder praktisk med sociale medier til daglig.

Målrettet social strategi

Du bliver introduceret til Social Strategy, hvor du igennem en forretningsanalyse får et afgørende indblik i virksomhedens mangler og muligheder i den digitale sfære.

Du bliver bl.a. bevidst om dine produkters brugerinvolverings- og digitale potentiale og du får værktøjer til at lægge en digital strategi for virksomheden.

Du lærer om:

  • Værdien i at forstå mennesker for at skabe et troværdigt brand
  • Baggrunden for sociale medier
  • Netværkstankegangen, kommunikation og engagement
  • Strategiudvikling – metoder og teorier
  • Opbygning af dialog og brugerinvolvering
  • Styring, effektmåling og succeskriterier
  • Medieforbrug og brugeradfærd anno 2017
  • Praktisk anvendelse af aktuelle platforme
  • Ledelse i en 2.0-verden og formulering af politikker

Se optagelse af webinar med Hans Tosti og David Lorentzen: Brugerrejser mellem Facebook og dit website

Virker det?

De fleste virksomheder er til stede på flere sociale medier samtidig og det er derfor vigtigt at tænke Social Media Management ind i din overordnede strategi, så du effektivt kan håndtere flere platforme på én gang.

Du får kendskab til forskellige programmer, der bl.a. hjælper dig til at bevare dette overblik og effektmåle online aktiviteter.

Kunderne spiller i dag en større rolle end nogensinde i udviklingen af virksomhedens omdømme og produktion. Hvor der før foregik en envejssalgstale, er der nu opstået en dynamisk dialog imellem brugerne og virksomheden.

I stedet for at se det som en udfordring, så lærer du at benytte dig af Social Media Listening til at udnytte denne unikke mulighed for at engagere dig med dine kunder på nye og anderledes måder og herigennem opbygge stærkere relationer, øge loyaliteten og ikke mindst salget.

Værdi for virksomheden

  • Du får inspiration til at opbygge virksomhedens digitale og social medie strategier
  • Du styrker virksomhedens online kommunikation og markedsføring
  • Du udvikler effektive arbejdsprocesser, der stemmer overens med virksomhedens ressourcer
Harald Reedtz Tokerød
- En dag i festens tegn er nået sin afslutning. Jeg har været censor på Social Media Advisor i København og det står tydeligt, at vi har med en ny generation at gøre, som forstår samspillet på tværs af platforme og synliggørelse af værdiskabelse hvad enten man arbejder i politiet, kommunen, festivalen eller er i gang med at skabe en bevægelse.
Harald Reedtz Tokerød
Konsulent og specialist i digital strategi

Målgruppe

Uddannelsen er for dig, der arbejder professionelt med sociale medier som kommunikationskanal i din virksomhed, fx som social media manager, og som gerne vil have en dybere indsigt i præmisserne for at arbejde strategisk og praktisk med de forskellige medieplatforme. 

Uddannelsens opbygning

Social Media Advisor består af faget Sociale medier (DKK 7.600) samt e-bogen ”How to Study Guide” (DKK 200). E-bogen indeholder IBAs indledende fag i studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning.

Social Media Advisor sammenlæses med faget Sociale Medier.

Niveau

Uddannelsen er baseret på faget Sociale medier, som er en del af Akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling. En akademiuddannelse svarer til en kort videregående uddannelse.

Fagmodulplan

Sociale medier (PDF)

Ansøgningsfrist

Daghold:
2 uger inden studiestart.

Aftenhold:
Tilmeldingsfristen fremgår af de enkelte hold

Hvis der er ledige pladser optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag.

Kun hold med ledige pladser vises på hjemmesiden.

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, bliver du faktureret DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart faktureres det fulde beløb.

Ved dokumenteret sygdom,­ afslag på Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) eller afslag fra a-kasse/jobcenter ­kan afmelding ske gebyrfrit helt op til første undervisningsdag.

Undervisere

  • David Lorentzen
    David Lorentzen
    Specialist og underviser i Facebook annoncering, automatisering og digitale brugerrejser.
  • Jeannette Refstrup
    Jeannette Refstrup
    PR- og kommunikationsrådgiver hos Strup & Strup. Underviser i kommunikation og e-mail marketing.
  • Joakim Ditlev
    Joakim Ditlev
    Blogger, konsulent og indehaver af Content Marketing DK. Underviser i Content Marketing.
  • Eric Ziengs
    Eric Ziengs
    Rådgiver og underviser i content marketing, digital kommunikation og sociale medier.
  • Anita Lykke Klausen
    Anita Lykke Klausen
    Underviser i neuromarketing og psykologien bag brug af sociale medier.
  • Christian Toft Bro
    Christian Toft Bro
    Journalist, TV Midtvest. Underviser i videoproduktion og YouTube

Kontakt

  • Charlotte Bøgel Hald
    Charlotte Bøgel Hald
    Uddannelseskoordinator. Akademiuddannelser daghold
Anne Sørensen
- Uddannelsen har udvidet min horisont. Jeg har lært mange ting, som jeg ikke anede fandtes, og jeg har fået værktøjer til at følge med og udvikle min egen måde at arbejde med sociale medier på.
Anne Sørensen
Direktionssekretær
Den Jydske Haandværkerskole
Thomas Jensen
- Dagen med Neuro-marketing og dagen med Facebook-annoncering var fantastiske. De var brugbare i forhold til vores planlægning af både strategi og posts på de sociale medier. Undervisningen gav os en uvurderlig viden og var perfekt tilrettelagt og balanceret.
Thomas Jensen
Marketing v/Stennevad A/S