E-mail marketing

Spørger du folk, der har en god portion praktisk erfaring med online marketing, så fortæller de typisk, at e-mail marketing er en af de mest effektive metoder til markedsføring.

Overhovedet.

Har du en målgruppe, der sidder ved computeren til daglig?

Vil du gerne sælge din målgruppe noget?
Vil du gerne skabe relationer til din målgruppe?
Vil du gerne positionere din organisation stærkt og styrke jeres brand?
Vil du gerne informere din målgruppe eller påvirke den med ny viden – måske til ændret adfærd?
Vil du gerne tilbyde din målgruppe værdi?

Så er der al mulig grund til at tage arbejdet med E-mail markedsføring seriøst. Det er billigt, og det giver resultater.

På dette 4-dages kursus arbejder du praktisk med din egen e-mail marketing. Uanset om du er begynder eller let øvet, så får du sat turbo på denne del af din markedsføring.

DKK 5.900
Omfang: 5 ECTS
Undervisningsdage:
01/02 2022 kl. 09:00-15:15
02/02 2022 kl. 09:00-15:15
09/02 2022 kl. 09:00-15:15
10/02 2022 kl. 09:00-15:15
Ansøgningsfrist: 19/01 2022
Eksamen 1. marts
Tilmeld

Du lærer, hvordan du opbygger en liste, og hvordan du kan skabe relevant indhold, så dine modtagere får lyst til at åbne, læse og handle på dine emails. Du lærer også strategien bag at automatisere dele af din E-mail marketing.

E-mail marketing er effektiv, men det kræver, at du kan skrive tekster med klare budskaber, og at du løbende måler effekten af dine nyhedsbreve og justerer dem til din målgruppe, hvis du vil have succes med dine mails.

På dette kursus lærer du netop at skrive tekster, der sælger. Du bliver i stand til at skrive emnelinjer, der vækker nysgerrighed og arbejde med klare handlingsbudskaber, der får kunderne til at gøre lige præcis det, du ønsker!

Bemærk, at der ikke er tale om et teknik-kursus. Du lærer altså ikke at sætte nyhedsbreve og automatiserede flows op i et bestemt system.

Du lærer at producere relevant indhold til din e-mail marketing, at designe et indbydende layout og at opbygge din e-mailliste med interesserede abonnenter.

E-mail marketing er en billig, nem og ikke mindst målbar måde at markedsføre din virksomhed på. Metoden er utrolig effektiv, og konverteringsraten er høj i forhold til den minimale investering - men det kræver, at du kan skrive tekster med klare budskaber, og at du løbende måler effekten af dine nyhedsbreve og justerer dem til din målgruppe, hvis du vil have succes med dine mails.

På dette kursus lærer du netop at skrive tekster, der sælger. Du bliver i stand til at skrive emnelinjer, der vækker nysgerrighed og arbejde med klare handlingbudskaber, der får kunderne til at gøre lige præcis det, du ønsker!

Du lærer om:

  • Strategi og analyse i forhold til E-mail marketing
  • Opbygning af e-mailliste
  • Værdifuldt indhold, der skaber interesse og engagerer målgruppen
  • Tekstproduktion, sprog og målgruppe
  • Kunsten at skrive en emnelinje
  • Lær at sælge i dine nyhedsbreve
  • Nyhedsbreve som værditilbud til din målgruppe                              
  • Strategien i automatiserede e-mailflows og triggers
  • At teste og måle din E-mail marketing
  • Relevant jura.

Værdi for virksomheden

  • Du lærer at skabe resultater med en af de billigste og mest effektive former for online marketing.
  • Du lærer at planlægge, opbygge og eksekvere e-mailkampagner, der skaber salg.
  • Du lærer at bruge nyhedsbreve, som en del af virksomhedens værditilbud (særligt relevant for dig, der for eksempel arbejder i det offentlige, i en interesseorganisation eller i en forening).

Målgruppe

Kurset er for alle, der arbejder med online marketing. Måske er du allerede lidt i gang med e-mail marketing og ønsker at booste din indsats. Måske har du besluttet dig for at komme i gang og ønsker at gøre det rigtigt fra starten.

Bæredygtig virksomhed. Læs mere her

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til kurset kan ske gebyrfrit indtil 10 dage før undervisningsstart. Herefter fakturerer vi det fulde beløb. Du kan altid overdrage pladsen til en kollega.

Undervisere

  • Jeannette Refstrup
    Jeannette Refstrup
    PR- og kommunikationsrådgiver hos Strup & Strup. Underviser i kommunikation og e-mail marketing.

Uddannelseschef

  • Andreas Bach-Laursen
    Andreas Bach-Laursen
    Lektor og uddannelsesleder

Kontakt

  • Charlotte Bøgel Hald
    Charlotte Bøgel Hald
    Uddannelseskoordinator. Akademiuddannelser daghold
Diplom i ledelse. Tilmeld dig her