Sociale medier

Få ny viden og inspiration til dit arbejde med sociale medier og lær at arbejde strategisk med virksomhedens tilstedeværelse på sociale platforme.

Du lærer, hvordan du bruger de enkelte platforme, og hvordan du skaber dialog, engagement og brugerinvolvering. Du bliver også i stand til at at skabe involverende og dialogbaseret kommunikation, der styrker relationen mellem virksomheden og kunderne.

På uddannelsen i sociale medier arbejder du både strategisk og praktisk med virksomhedens tilstedeværelse på sociale medier, så du bliver i stand til at lave en kobling mellem virksomhedens overordnede formål, målgruppens behov og relevante sociale medieplatforme.

DKK 7.800
Tilskud: SVU max DKK 21.500 ­
Eksamen: Mundtlig
Omfang: 10 ECTS
Varighed: 6 dage + 2 webinarer

Der er undervisning kl. 9-16:
20.-21. marts, 11.-12. april og 2.-3. maj 

Eksamen: 18. maj.
Herudover 2 webinarer.

 

Tilmeld
Jesper Outzen
- Jeg er altid ambitiøs på mine studerendes vegne. Alt skal kunne bruges i virksomheden, men samtidig skal de også have en personlig udviklingsrejse. Jeg siger: ”Vælg nu noget, du synes er spændende, noget du vil knække koden til, når du laver din opgave”. Det skal give mening både for mennesket og for virksomheden.
Jesper Outzen
Underviser i online marketing og sociale medier

Et succeskriterie for tilstedeværelsen på de sociale medier er, at virksomheden forstår netværkstankegangen, og derfor får du vigtig teoretisk viden, som du lærer at omsætte i praksis.

På uddannelsen lærer du at analysere, planlægge og implementere dine sociale mediestrategier, samt at overvåge, vurdere og måle på indsatsen på en række områder, så du kan dokumentere din indsats.

Dette fag sammenlæses med Social Media Advisor.

Du lærer om:

  • Sociale medieplatforme
  • Netværkstankegangen og social kommunikation
  • Centrale teorier og metoder til udvikling af strategier
  • Engagement og community
  • Opbygning af dialog og brugerinvolverende aktiviteter
  • Praktisk anvendelse af aktuelle platforme
  • Monitorering, styring og effektmåling

Værdi for virksomheden

  • Du udvikler virksomhedens sociale mediestrategi
  • Du arbejder med din virksomheds profil på sociale medieplatforme
  • Din virksomhed er fokus for dit praktiske arbejde med analyse og udvikling af kommunikationsindsatsen
  • Du styrker virksomhedens digitale kommunikation og markedsføring

Målgruppe

Uddannelsen Sociale medier er for dig med interesse i nye medieplatforme og online kommunikation. Måske er du ansvarlig for virksomhedens online kommunikationsstrategi. Eller måske er du konsulent og rådgiver for virksomheders udviklingsprojekter og implementering af brug af nye medier.

Tag en hel akademiuddannelse (AU)

Du kan tage en hel akademiuddannelse på typisk 2-3 år, enten på daghold eller aftenhold eller en kombination.

Læs mere om akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling

Niveau

Faget er en del af Akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling. En akademiuddannelse svarer til en kort videregående uddannelse. Du kan tage faget som en del af din uddannelse eller som et selvstændigt kursus.

Du kan med stor fordel vælge et Indledende kursus før eller sideløbende med at du deltager på et fagmodul.

Vi gør særligt opmærksom på at der er projektskrivning i fagmoduler, som afsluttes med mundtlig eksamen. Er det længe siden du sidst har lavet projektarbejde, så er det en rigtig god investering med et Indledende kursus i studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning. Her lærer du både om studieteknik og forskellige facetter i projektskrivning.

Økonomi & Tilskud

Der findes en række kompetencefonde, som kan give tilskud til din efteruddannelse. Det reducerer virksomhedernes udgifter til efteruddannelse.

Vidste du fx, at langt de fleste der er omfattet af en privat overenskomst på LO-området, har ret til gratis uddannelse?

Hvis du er i job, kan du også søge Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) til rigtigt mange af de uddannelser, du finder på IBA Erhvervsakademi Kolding.

Læs om økonomi og tilskud til din efteruddannelse

Optagelseskrav

Du skal have en gymnasial uddannelse, en grunduddannelse for voksne (GVU), en relevant erhvervsuddannelse (EUD) eller relevant uddannelse på tilsvarende niveau samt minimum 2 års relevant erhvervserfaring for at blive optaget.

Herudover optager vi ansøgere, der har andre uddannelsesmæssige forudsætninger, der kan sidestilles med adgangskravene. Desuden ansøgere, der efter en individuel kompetencevurdering vurderes at have realkompetencer, der svarer til adgangskravene.

Realkompetencevurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Så bør du overveje at få lavet en realkompetencevurdering.

Realkompetencer er den viden, de færdigheder og de kompetencer, du på forskellig vis har erhvervet uden for det officielle uddannelsessystem, og hvis du får anerkendt disse kompetencer, får du et bevis.

Læs om realkompetencevurdering

Ansøgningsfrist

Daghold:
2 uger inden studiestart.

Aftenhold:
Tilmeldingsfristen fremgår af de enkelte hold

Hvis der er ledige pladser optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag.

Kun hold med ledige pladser vises på hjemmesiden.

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, bliver du faktureret DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart faktureres det fulde beløb.

Ved dokumenteret sygdom,­ afslag på Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) eller afslag fra a-kasse/jobcenter ­kan afmelding ske gebyrfrit helt op til første undervisningsdag.

Kontakt

  • Charlotte Bøgel Hald
    Charlotte Bøgel Hald
    Uddannelseskoordinator. Akademiuddannelser daghold
  • Gitte Valentin Sørensen
    Gitte Valentin Sørensen
    Uddannelseskoordinator og administrativ leder. Akademi- og diplomuddannelser
  • Jane Boysen Damgaard
    Jane Boysen Damgaard
    Uddannelseskoordinator / projektleder. Akademiuddannelser aftenhold
Lykke Schultz
- Efteruddannelse er nødvendig. Der sker nye tiltag hele tiden, og det er vigtigt at følge med og holde sig opdateret.
Lykke Schultz
Projektleder, ISOfilm
Marlene Lilienhoff
- Underviserne er nogle meget kompetente mennesker. De har virkelig fingeren på pulsen på deres fagområder og i erhvervslivet.
Marlene Lilienhoff
Har taget uddannelsen Social Media Advisor
Digital Marketingkoordinator, Gislev Rejser
Læs hele Marlenes historie her >>