Sociale medier

Social Media Advisor / Sociale Medier

Arbejder du med sociale medier i din virksomhed, eller har du et ønske om at gøre det? Få ny viden og inspiration til dit arbejde med sociale medier og lær at arbejde strategisk med virksomhedens tilstedeværelse på sociale platforme med dette forløb om sociale medier.

Du lærer, hvordan du bruger de enkelte platforme, og hvordan du skaber dialog, engagement og brugerinvolvering. Du bliver også i stand til at skabe involverende og dialogbaseret kommunikation, der styrker relationen mellem virksomheden og kunderne.

I undervisningsforløbet arbejder du både strategisk og praktisk med virksomhedens tilstedeværelse på sociale medier. Det gør dig i stand til at lave en kobling mellem virksomhedens overordnede strategi, målgruppens behov og relevante sociale platforme.

Social Media Advisor  kan tages som et selvstændigt fag eller som en del af Akademiuddannelse i Kommunikation og formidling.

Denne tilmelding er for dig, der er i job. Se tilmelding for dig, der er ledig >>

Vær med til at danne et hold!

Skriv dig op her, så giver vi dig besked, så snart vi er mange nok.

Fornavn

Efternavn

Email

Tlf:

Hvad er social media management?

Social Media Management refererer til processen med at administrere og håndtere en virksomheds tilstedeværelse på sociale medieplatforme. Det indebærer planlægning, implementering og overvågning af virksomhedens aktiviteter på sociale medier for at opnå specifikke mål, såsom øget brandbevidsthed, engagement, trafik til hjemmesiden og konverteringer. En person eller et team, der er ansvarlig for social media management, kaldes ofte for social media managers eller social media strategists.

Dét lærer du på kurset Social Media Advisor

Et succeskriterie for tilstedeværelsen på de sociale medier er, at virksomheden forstår netværkstankegangen, og derfor får du vigtig teoretisk viden, som du lærer at omsætte i praksis.

Social Media Advisor lærer du at analysere, planlægge og implementere dine sociale mediestrategier, samt at overvåge, vurdere og måle på indsatsen på en række områder, så du kan dokumentere din indsats.

  • Sociale medieplatforme
  • Netværkstankegangen og social kommunikation
  • Centrale teorier og metoder til udvikling af strategier
  • Engagement og community
  • Opbygning af dialog og brugerinvolverende aktiviteter
  • Praktisk anvendelse af aktuelle platforme
  • Monitorering, styring og effektmåling.

Få mere ud af de sociale medier

I den digitale verden, vi lever i, gælder det om at følge med tidens forskellige trends og være tilstede på de platforme, der er til rådighed, hvis du vil sikre sig, at virksomheden er synlig, hvor målgruppen befinder sig.

Med et kursus eller en uddannelse i sociale medier sikrer du, at virksomheden har de bedste forudsætninger for at opnå succes via netop de sociale medier, som virksomheden er aktiv på.

Uddannelsen giver dig de rette værktøjer og metoder, der skal til for at udvikle en social mediestrategi, som skaber reel værdi for virksomheden.

Du vil blandt andet få:

  • Større viden omkring sociale medier og hvordan de bruges i en erhvervsmæssig sammenhæng.
  • Erfaring med brugen af de enkelte platforme.
  • Viden omkring hvordan du skaber dialog, engagement og brugerinvolvering på virksomhedens sociale medier.
  • Strategisk og praktisk erfaring inden for virksomhedens online tilstedeværelse.

Skab værdi for dig selv og din arbejdsplads

Social Media Manager uddannelsen er for dig med interesse i nye medieplatforme og online kommunikation. Måske er du ansvarlig for virksomhedens online kommunikationsstrategi. Eller måske er du konsulent og rådgiver for virksomheders udviklingsprojekter og implementering af brug af nye medier.

Du får kompetencer, så du bliver i stand til at:

  • Udvikle virksomhedens sociale mediestrategi
  • Arbejde med din virksomheds profil på sociale medieplatforme
  • Styrke virksomhedens digitale kommunikation og markedsføring.

Og så er din virksomhed fokus for dit praktiske arbejde med analyse og udvikling af kommunikationsindsatsen.

Tag en hel akademiuddannelse (AU)

Du kan tage en hel akademiuddannelse på typisk 2-3 år, enten på daghold eller aftenhold eller en kombination.

Læs mere om akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling

Hold dig opdateret. Tilmeld nyhedsbrev

Niveau

Faget er en del af Akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling. En akademiuddannelse svarer til en kort videregående uddannelse. Du kan tage faget som en del af din uddannelse eller som et selvstændigt kursus.

Du kan med stor fordel vælge et "Indledende kursus" før eller sideløbende med, at du deltager på et fagmodul.

Vi gør særligt opmærksom på, at der er projektskrivning i fagmoduler, som afsluttes med mundtlig eksamen.

Er det længe siden, at du senest har skrevet en projekt-(opgave), så er det en god investering med et "Indledende kursus i studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning". Her lærer du både om studieteknik og forskellige facetter i projektskrivning.

Økonomi & Tilskud

Der findes en række kompetencefonde, som kan give tilskud til din efteruddannelse. Det reducerer virksomhedernes udgifter til efteruddannelse.

Vidste du fx, at langt de fleste, der er omfattet af en privat overenskomst på LO-området, har ret til gratis uddannelse?

Hvis du er i job, kan du også søge Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) til rigtigt mange af de uddannelser, du finder på IBA Erhvervsakademi Kolding.

Er du faglært eller ufaglært, har du mulighed for at få betalt din efteruddannelse på akademiniveau med op til 10.000 kr. om året.

Læs mere om dine muligheder for tilskud til efteruddannelse.

Optagelseskrav

Du skal have en gymnasial uddannelse, en grunduddannelse for voksne (GVU), en relevant erhvervsuddannelse (EUD) eller relevant uddannelse på tilsvarende niveau samt minimum 2 års relevant erhvervserfaring for at blive optaget. Relevant erhvervserfaring dokumenteres via CV.

Herudover optager vi ansøgere, der har andre uddannelsesmæssige forudsætninger, der kan sidestilles med adgangskravene. Desuden ansøgere der efter en individuel kompetencevurdering vurderes at have realkompetencer, der svarer til adgangskravene.

Realkompetencevurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Så bør du overveje at få en realkompetencevurdering.

Realkompetencer er den viden, de færdigheder og de kompetencer, du på forskellig vis har erhvervet uden for det officielle uddannelsessystem. Hvis du får anerkendt disse kompetencer, får du et bevis.

Læs om realkompetencevurdering >>

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, bliver du faktureret DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, faktureres det fulde beløb.

Ved dokumenteret sygdom,­ afslag på Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) eller afslag fra a-kasse/jobcenter, ­kan afmelding ske gebyrfrit helt op til første undervisningsdag.

Kontakt

  • Charlotte Bøgel Hald
    Charlotte Bøgel Hald
    Uddannelseskoordinator. Akademiuddannelser daghold
  • Gitte Valentin Sørensen
    Gitte Valentin Sørensen
    Uddannelseskoordinator og administrativ leder. Akademi- og diplomuddannelser
  • Jane Boysen Damgaard
    Jane Boysen Damgaard
    Uddannelseskoordinator. Diplomuddannelser og Akademiuddannelser
  • Lene Albæk Jensen
    Lene Albæk Jensen
    Uddannelseskoordinator. Akademiuddannelser & aftenhold
Lykke Schultz
- Efteruddannelse er nødvendig. Der sker nye tiltag hele tiden, og det er vigtigt at følge med og holde sig opdateret.
Lykke Schultz
Projektleder, ISOfilm
Bæredygtighed skal skabe værdi for virksomhederne
Marlene Lilienhoff
- Underviserne er nogle meget kompetente mennesker. De har virkelig fingeren på pulsen på deres fagområder og i erhvervslivet.
Marlene Lilienhoff
Har taget uddannelsen Social Media Advisor
Digital Marketingkoordinator, Gislev Rejser
Læs hele Marlenes historie her >>