Relationssalg og kommunikation

Vidste du, at virksomheder, der arbejder med networking får op mod 75% af deres nye kunder gennem netværk? Og at word of mouth er ti gange så effektivt som traditionel markedsføring?  Hvis du vel og mærke gør det rigtigt…

Faget er et valgfag på Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring og bygger på akademifaget Kommunikation i praksis.

Lær, hvordan du arbejder strategisk med dit netværk, din egen kommunikation, branding og formidling – og få succes med dit relationsarbejde. 

Vi kender dem alle sammen. De der i erhvervsnetværk, til arrangementer, i salgssituationer eller i andre sammenhænge skiller sig ud. Dem, vi husker. De mennesker, der gør indtryk og efterlader et positivt aftryk. De mennesker, som lykkedes med at formidle et budskab, der står klart og skarpt i vores hukommelse. De mennesker, der lytter til os, er nysgerrige og har fået en god følelse frem hos os. Dem, vi kan lide at være sammen med. De mennesker, vi har lyst til at hjælpe, og som opnår gode resultater med sine relationer. 

Mange salgsafdelinger samarbejder for lidt med den øvrige organisation, de er ikke helt bevidste om, hvordan de kan understøtte resten af forretningen, og de får ikke helt tydeliggjort værdien over for kunderne (og får derfor ikke betaling for hele værdien).

Det er ikke bare noget, vi siger. Det er en del af resultatet af det store danske forskningsprojekt ”Morgendagens Salg”.

Relationssalg – og kommunikation bygger på akademifaget Kommunikation i praksis. Det lærer dig, hvad god kommunikation er, hvilke resultater din egen personlige kommunikation kan skabe – og ikke mindst betydningen af at forstå andre mennesker i kommunikationssammenhænge. 

Du bliver rustet til at arbejde strategisk og professionelt med dit netværk, med din kommunikation og lærer at omsætte kommunikationsteorier til handling.

I faget får du de grundlæggende kommunikationsteorier og modeller på plads, og du lærer, hvordan du anvender dem i praksis. Du arbejder blandt andet med e-stimate personprofiler, afsender-/modtagerforhold, verbal og nonverbal kommunikation, din personlige og virksomhedens branding og får værktøjer til at formidle dine budskaber, så de står klart og skarpt for dine modtagere. 

DKK 9.800
Omfang: 10 ECTS
Uge 40: torsdag den 1 + fredag den 2. oktober
Uge 41: torsdag den 8. + fredag den 9. oktober
Uge 43: torsdag den 22. + fredag den 23. oktober
Uge 44: torsdag den 29. + fredag den 30. oktober

Eksamen fredag den 13. november
Tilmeld

Vi er stolte af vores mange samarbejdspartnere på uddannelsen - et samarbejde, som altid sikrer os den nyeste viden på området.

Indhold i faget:

  • Adfærdspsykologi
  • Persontyper (e-stimate profiler anvendes)
  • Relationens rolle i kommunikation
  • Verbal og nonverbal kommunikation
  • Kommunikationsteorier, -modeller og -værktøjer
  • Formidlingsteknikker
  • Personlig branding – hvad vil du huskes for? 
  • Dialogbaseret kommunikation
  • Strategisk relationssalg og videndeling.

Målgruppe:

Faget er for dig, der vil styrke din praktiske kommunikation internt og eksternt på forskellige medieplatforme og gerne vil blive bedre til at kommunikere klart og præcist i skrift og tale. 

Tag en hel akademiuddannelse (AU)

Du kan tage en hel akademiuddannelse på typisk 2-3 år, enten på daghold eller aftenhold eller en kombination.

Du kan også sammensætte din uddannelse på tværs af retningerne. Se mere om den fleksible akademiuddannelse her

Læs mere om akademiuddannelsen i Salg og markedsføring - med speciel fokus på salg 

Niveau

Faget er en del af Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring. En akademiuddannelse svarer til en kort videregående uddannelse. Du kan tage faget som en del af din uddannelse eller som et selvstændigt kursus.

Du kan med stor fordel vælge et "Indledende kursus" før eller sideløbende med, at du deltager på et fagmodul.

Vi gør særligt opmærksom på, at der er projektskrivning i fagmoduler, som afsluttes med mundtlig eksamen.

Er det længe siden, at du senest har skrevet en projekt-(opgave), så er det en god investering med et "Indledende kursus i studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning". Her lærer du både om studieteknik og forskellige facetter i projektskrivning.

Økonomi & Tilskud

Der findes en række kompetencefonde, som kan give tilskud til din efteruddannelse. Det reducerer virksomhedernes udgifter til efteruddannelse.

Vidste du fx, at langt de fleste, der er omfattet af en privat overenskomst på LO-området, har ret til gratis uddannelse?

Hvis du er i job, kan du også søge Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) til rigtigt mange af de uddannelser, du finder på IBA Erhvervsakademi Kolding.

Er du faglært eller ufaglært, har du mulighed for at få betalt din efteruddannelse på akademiniveau med op til 10.000 kr. om året.

Læs om økonomi og tilskud til din efteruddannelse

Realkompetencevurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Så bør du overveje at få en realkompetencevurdering.

Realkompetencer er den viden, de færdigheder og de kompetencer, du på forskellig vis har erhvervet uden for det officielle uddannelsessystem. Hvis du får anerkendt disse kompetencer, får du et bevis.

Læs om realkompetencevurdering >>

Ansøgningsfrist

17/09 2020

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, bliver du faktureret DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, faktureres det fulde beløb.

Ved dokumenteret sygdom,­ afslag på Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) eller afslag fra a-kasse/jobcenter, ­kan afmelding ske gebyrfrit helt op til første undervisningsdag.

Kontakt