Kommunikation i praksis

Nå dine mål med personlig og professionel kommunikation i skrift og tale.

Akademifaget Kommunikation i praksis er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i Skatter og afgifter.

I dette fag kvalificerer du dig til bedre at kunne varetage skriftlige og verbale samt digitale kommunikationsopgaver selvstændigt og professionelt inden for forskellige områder.

Faget giver dig en god grundforståelse og en bred viden inden for kommunikationsfeltet. Du lærer om forskellige metoder til bedre mundtlig formidling, du lærer om at kommunikerer godt på skrift, og du lærer, hvornår du skal vælge den ene metode frem for den anden alt afhængig af kontekst. Samtidig lærer du at planlægge din kommunikationsindsats.

Gennem faget bliver du udstyret med diverse kommunikationsmodeller samt værktøjer til analyse, der ruster dig til bedre at kunne planlægge og gennemføre kommunikationsopgaver i det daglige.

Kommunikation i praksis er et valgfag på Akademiuddannelse i Skatter og afgifter. Det tilbydes også som et selvstændigt fag.

DKK 9.300
Omfang: 10 ECTS
Undervisningsdage:
25/01 2024 kl. 09:00-16:00
26/01 2024 kl. 09:00-16:00
01/02 2024 kl. 09:00-16:00
02/02 2024 kl. 09:00-16:00
08/02 2024 kl. 09:00-16:00
09/02 2024 kl. 09:00-16:00
22/02 2024 kl. 09:00-16:00
23/02 2024 kl. 09:00-16:00
Eksamen: :
Afholdes den 7. marts 2024
Ansøgningsfrist: 11/01 2024
Prisen er eksklusiv litteratur
Tilmeld

Du får bl.a. viden og forståelse for

  • Viden om kommunikationsfeltet
  • Kommunikationspsykologi
  • Kommunikationsmodeller samt analyser
  • Planlægnings- og formidlingsværktøjer
  • Kommunikationsopgaven i praksis
  • Dialog- og præsentationsteknik
  • Målgruppeorientering

Værdi for dig

  • Du får en bred viden inden for kommunikationsfeltet
  • Du lærer om forskellige medtoder og hvornår de bruges, som du kan bruge i dit arbejde med virksomhedens formidling
  • Du får mulighed for at forbedre din formidling på skrift 
  • Du opnår kompetencerne til at varetage forskellige kommunikationsopgaver i virksomheden

Værdi for din arbejdsgiver 

  • Mulighed for at arbejde med forskellige kommunikationsopgaver – skriftligt såvel som verbalt
  • Kompetencerne til at planlægge og gennemføre kommunikationsopgaver i virksomheden
Sådan får Brian tid til job, familie og uddannelse

Målgruppe

Du har måske ansvar for økonomi i en mindre eller mellemstor virksomhed. Du er muligvis selvstændig bogholder. Eller du er ansat i en bank og vil have et bredere kendskab til økonomi. Faget er for dig, der ønsker at styrke dine kommunikative kompetencer og arbejde på et mere analytisk samt professionelt niveau med kommunikation. Du har måske brug for at kunne kommunikere bedre og mere effektivt med kolleger, ansatte eller kunder.

Niveau

Faget er en del af Akademiuddannelsen i Skatter og afgifter. En akademiuddannelse svarer til en kort videregående uddannelse. Du kan tage faget som en del af din uddannelse eller som et selvstændigt kursus.

Du kan med stor fordel vælge et "Indledende kursus" før eller sideløbende med, at du deltager på et fagmodul.

Økonomi & Tilskud

Der findes en række kompetencefonde, som kan give tilskud til din efteruddannelse. Det reducerer virksomhedernes udgifter til efteruddannelse.

Vidste du fx, at langt de fleste, der er omfattet af en privat overenskomst på LO-området, har ret til gratis uddannelse?

Hvis du er i job, kan du også søge Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) til rigtigt mange af de uddannelser, du finder på IBA Erhvervsakademi Kolding.

Er du faglært eller ufaglært, har du mulighed for at få betalt din efteruddannelse på akademiniveau med op til 10.000 kr. om året.

Læs mere om dine muligheder for tilskud til efteruddannelse.

Optagelseskrav

Du skal have en gymnasial uddannelse, en grunduddannelse for voksne (GVU), en relevant erhvervsuddannelse (EUD) eller relevant uddannelse på tilsvarende niveau samt minimum 2 års relevant erhvervserfaring for at blive optaget. Relevant erhvervserfaring dokumenteres via CV.

Herudover optager vi ansøgere, der har andre uddannelsesmæssige forudsætninger, der kan sidestilles med adgangskravene. Desuden ansøgere der efter en individuel kompetencevurdering vurderes at have realkompetencer, der svarer til adgangskravene.

Realkompetencevurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Så bør du overveje at få en realkompetencevurdering.

Realkompetencer er den viden, de færdigheder og de kompetencer, du på forskellig vis har erhvervet uden for det officielle uddannelsessystem. Hvis du får anerkendt disse kompetencer, får du et bevis.

Læs om realkompetencevurdering >>

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, bliver du faktureret DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, faktureres det fulde beløb.

Ved dokumenteret sygdom,­ afslag på Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) eller afslag fra a-kasse/jobcenter, ­kan afmelding ske gebyrfrit helt op til første undervisningsdag.

Kontakt

  • Lene Albæk Jensen
    Lene Albæk Jensen
    Uddannelseskoordinator. Akademiuddannelser & aftenhold

Uddannelseschef