Digital kommunikation

I dag skabes og formidles en stor del af kommunikationen i organisationer og virksomheder på digitale platforme. Det giver mange nye muligheder for dialog med kunder, borgere og andre stakeholdere, og det fremmer innovation.

En stor del af kommunikationen i organisationer og virksomheder skabes og formidles i dag på digitale medieplatforme. Dette har skabt nye muligheder for kommunikation, kundedialog og innovation, men digitaliseringen skaber også en række udfordringer, som du på dette fag også lærer at håndtere, fordi du også lærer om regler for markedsføring og etik i offentlig kommunikation m.m. Faget er et retningsfag på diplomuddannelsen i kommunikation.

Der er ingen hold i øjeblikket.

Giv mig besked, når jeg kan tilmelde mig næste hold

Fornavn

Efternavn

Email

Tlfnr.

Trine Ellegaard
- Jeg tvinger mine studerende til at være kreative og udforske stoffet. For når man som menneske finder det, man brænder for, så blomstrer man op og bliver effektiv, og det giver værdi for virksomheden.
Trine Ellegaard
Underviser i kommunikation og content

Du lærer om:

  • Skabelse af communities
  • Monitorering af sociale medier
  • Formulering af succeskriterier
  • Content marketing
  • Marketing 3.0.
  • Nudging
  • Principper for web-produktion, for eksempel tværmedial storytelling, motiverende design, usability, interaktivitet og brugerdialog, interkulturel fortolkning
  • Med mere.

Værdi for virksomheden:

  • Du kan udvikle en digital strategi og analysere målgruppers digitale adfærd.
  • Du kan lede organisationens tilstedeværelse på sociale medier og skabe online relationer mellem organisation og dens stakeholdere.
  • Du kan anvende digitale produktionsværktøjer som HTML, CSS, CMS, Google Analytics m.m.

Niveau

Faget er en del af diplomuddannelsen i Kommunikation. En diplomuddannelse svarer til en bachelor, som er en mellemlang videregående uddannelse. Du kan tage faget som en del af din diplomuddannelse eller som et selvstændigt kursus.

Økonomi & Tilskud

Der findes en række kompetencefonde, som kan give tilskud til din efteruddannelse. Det reducerer virksomhedernes udgifter til efteruddannelse.

Vidste du fx, at langt de fleste der er omfattet af en privat overenskomst på LO-området, har ret til gratis uddannelse?

Læs om økonomi på din efteruddannelse

Optagelseskrav

For at blive optaget på en diplomuddannelse skal du have 2 års relevant videregående uddannelse samt 2 års relevant erhvervserfaring. Alternativt andre uddannelsesmæssige forudsætninger, der kan sidestilles med adgangskravene.

Herudover optager vi ansøgere, der efter en individuel kompetencevurdering vurderes at have realkompetencer, der svarer til adgangskravene.

­

Realkompetencevurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Så bør du overveje at få lavet en realkompetencevurdering.

Realkompetencer er den viden, de færdigheder og de kompetencer, du på forskellig vis har erhvervet uden for det officielle uddannelsessystem, og hvis du får anerkendt disse kompetencer, får du et bevis.

Læs om realkompetencevurdering

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, bliver du faktureret DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart faktureres det fulde beløb.

Kontakt

  • Mette Schmidt Will
    Mette Schmidt Will
    Marketingdirektør & Chefkonsulent
  • Lone Hermann Andreassen
    Lone Hermann Andreassen
    Uddannelseschef
Morten Lunøe
- At uddannelsen udmundede i en dyb indsigt i strategiske kommunikationsdiscipliner og tilmed resulterede i særdeles givtige kommercielle marketingtiltag, var mere end jeg havde forventet.
Morten Lunøe
Marketingkonsulent og seniorrådgiver, LITOMAN Business Consult