Marlene fik sin vilje

Marlene Lilienhoff fra Gislev Rejser har længe haft et ønske om at arbejde mere med sociale medier på jobbet. Det var faktisk hendes mål – og det er nu lykkes!

Ledelsen i Gislev Rejser besluttede at arbejde målrettet med sociale medier som en del af den overordnede markedsføringsstrategi. Og så sendte de Marlene afsted på uddannelsen til Social Media Advisor.

Social Media Advisor

Vil du skabe synlige resultater på sociale medier? Så kræver det, at du arbejder strategisk med SoMe.

På uddannelsen til Social Media Advisor får du ny viden og inspiration til arbejdet med sociale medier. 

Du lærer om:

  • Strategiudvikling
  • Værdien i at forstå dine brugere for at skabe et troværdigt brand
  • Netværkstankegangen, kommunikation og engagement
  • Effektmåling
  • Brugeradfærd
  • Anvendelse af de forskellige platforme

>> Læs mere om uddannelsen til Social Media Advisor

Facebook Ad Manager

Vil du nå ud til endnu flere brugere, skal du have pengepungen op af lommen. På kurset til Facebook Ad Manager lærer du om avanceret Facebook annoncering. Du kommer du helt under huden på Facebooks annoncesystem - og du lærer, hvordan du kører større salgskampagner med Facebook annoncering.

Du lærer om:

  • Annoncering i Power Editor
  • Facebooks annoncestruktur
  • De forskellige annoncetyper samt opbygning af kampagner
  • Segmentering
  • Brugerdefinerede målgrupper
  • Retargeting

>> Læs mere om kurset til Facebook Ad Manager

Web Content Designer

Godt indhold er god forretning. På uddannelsen til Web Content Designer lærer du om content marketing samt at producere indhold, der skaber relationer og tiltrækker nye kunder til din forretning.

Du lærer om:  

  • Content Marketing samt strategier og planlægning
  • E-bøger og digitale magasiner
  • Videoer og podcasts
  • Webinarer
  • Webjournalistik og blogs

>> Læs mere om uddannelsen til Web Content Designer

Marlene Lilienhoff

- Jeg fik værdifuld sparring fra både vejleder, undervisere og medstuderende. Det var nærværende, relevant og målrettet mit arbejde hos Gislev Rejser, siger Marlene Lilienhoff.

Det har hele tiden været meningen, at Gislev Rejser skulle have en indholdsstrategi til sociale medier.  Men lejligheden har ikke været der. Det har Marlenes nye uddannelse som Social Media Advisor ændret på.
Til eksamen på sin uddannelse udarbejdede hun en indholdsstrategi for Gislev Rejser på Facebook. Den tog arbejdspladsen bagefter godt imod. 
 
- Professionel sparring fra både undervisere, vejleder, censor – og medstuderende. Det fik jeg på uddannelsen og til eksamen. Og det var meget værdifuldt. For det var målrettet min arbejdsplads, og den situation vi sidder i nu, fortæller den nyuddannede Social Media Advisor, der også fik 12 til eksamen,
Marlene Lilienhoff

Med en kombination af teori og praksis føler Marlene sig godt klædt på til at arbejde med sociale medier. Hun har faktisk fået en pallette af værktøjer, som hun bruger i sit daglige arbejde. 

Fra oldschool til social

Det resulterede i, at ledelsen satte flere ressourcer af til sociale medier. For inden Marlene tog uddannelsen til Social Media Advisor brugte hun en stor del af sin tid på trykte annoncer. Men efter forløbet hos IBA er der sket omstruktureringer hos Gislev Rejser. 
 
- Det betyder flere timer til arbejdet med sociale medier, fortæller den glade Marlene.
 
Marlene har selv fået lyst til endnu mere uddannelse på IBA, og har med de nye kompetencer skiftet titel fra "Marketing" til "Digital marketing koordinator".

Det er kun begyndelsen

Marlenes nye færdigheder kommer virkeligt Gislev Rejser til gode. For det er kun begyndelsen for arbejdet med sociale medier. Hun er blevet bevidst om, at der er mange muligheder, når man vil arbejde målrettet med dette område og fortæller:
 
- Læringen fra uddannelsen fortsætter. For nu følger jeg de meget kompetente og inspirerende undervisere på sociale medier. De har fingeren på pulsen på deres fagområder og i erhvervslivet. Og de øser gerne ud af deres store viden i diverse blogs og podcasts.
20-12-2016
 
Marlene Lilienhoff
- Til eksamen udarbejdede jeg en indholdsstrategi for Gislev Rejser. Den præsenterede jeg for firmaet, og nu er der afsat flere ressourcer til sociale medier.
Marlene Lilienhoff
Har taget uddannelsen Social Media Advisor
Digital Marketingkoordinator, Gislev Rejser