Marketingledelse og konceptudvikling

Bruger I egentlig den rigtige markedsføring? Og bruger I den mon på den mest effektive måde? I en verden hvor konkurrencen stiger, og markedet konstant ændrer sig, er det vigtigere end nogensinde, at jeres markedsføring er lige i øjet.

Lær at afdække jeres marketingbehov. Lær at sætte gang i udviklingen i virksomheden og at lede dine medarbejdere i processen.

Få forståelse for marketingledelse og konceptudvikling, og lær at se, hvordan digitalisering og segmentering kan blive en del af jeres marketingstrategi.   

Læs Marketingledelse og konceptudvikling som del af Diplomuddannelse i Salg og markedsføring eller som et selvstændigt fag.

DKK 13.300
Omfang: 10 ECTS
Undervisningsdage:
11/09 2024 kl. 09:00-16:00
25/09 2024 kl. 09:00-16:00
09/10 2024 kl. 09:00-16:00
30/10 2024 kl. 09:00-16:00
13/11 2024 kl. 09:00-16:00
27/11 2024 kl. 09:00-16:00
Eksamen: :
16.12.2024
Ansøgningsfrist: 28/08 2024
Prisen er ekskl. litteratur.

Du modtager information om de praktiske oplysninger
ca. 3 uger før undervisningsstart.

Ret til ændringer forbeholdes.

Introduktion til metode og videnskabsteori:
Har du lidt eller ingen kendskab til videnskabsteori, eller er det måske længe siden du har studeret?
Så anbefaler vi dig, at deltage på vores introduktionsforløb
læs mere og tilmeld dig her:

https://www.iba.dk/efteruddannelser/indledende-studieteknik-introduktion-til-metode-og-videnskabsteori
Tilmeld

Værdi for dig:

  • Du lærer at analysere virksomhedens marketingbehov og på den måde forstå sammenhænge mellem virksomhedens overordnede strategi og marketingstrategien.
  • Du lærer om marketingledelse samt planlægning og gennemførelse af konceptudvikling og nye marketingtiltag.
  • Du lærer om sammenhænge mellem segmentering, virksomhedens værditilbud og produkter.

 Værdi for din arbejdsgiver:

  • Du bliver i stand til at se marketing i en større sammenhæng, og forholde marketingfunktionens rolle til andre funktioner i virksomheden.
  • Du kan reflektere over virksomhedens markedsføring, og dermed sørge for at al jeres markedsføring er velovervejet og gennemført.
  • Du kan lede jeres marketingindsats og sørge for, at den gennemføres i tråd med virksomhedens strategi.

Målgruppe:

Du skal læse ”Marketingledelse og konceptudvikling”, hvis du ønsker en overordnet forståelse for ledelse inden for marketing, udvikling og branding. Du lærer om sammenhænge mellem segmentering, værditilbud og produkter. Du får desuden viden om, hvordan digitalisering kan indgå i marketingstrategien.

Niveau

Faget er en del af Diplomuddannelsen i Salg og markedsføring. En diplomuddannelse svarer til en bachelor, som er en mellemlang videregående uddannelse. Du kan tage faget som en del af din diplomuddannelse eller som et selvstændigt kursus.

­

Økonomi & Tilskud

Der findes en række kompetencefonde, som kan give tilskud til din efteruddannelse. Det reducerer virksomhedernes udgifter til efteruddannelse.

Vidste du fx, at langt de fleste, der er omfattet af en privat overenskomst på LO-området, har ret til gratis uddannelse?

Hvis du er faglært eller ufaglært, har du mulighed for at få betalt din efteruddannelse på diplomniveau med op til 10.000 kr. om året. 

Læs mere om dine muligheder for tilskud til efteruddannelse.

Optagelseskrav

For at blive optaget på en diplomuddannelse skal du have 2 års relevant videregående uddannelse samt 2 års relevant erhvervserfaring (relevant erhvervserfaring dokumenteres via CV). Alternativt - andre uddannelsesmæssige forudsætninger, der kan sidestilles med adgangskravene.

Herudover optager vi ansøgere, der efter en individuel kompetencevurdering vurderes at have realkompetencer, der svarer til adgangskravene.

Realkompetencevurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Så bør du overveje at få en realkompetencevurdering.

Realkompetencer er den viden, de færdigheder og de kompetencer, du på forskellig vis har erhvervet uden for det officielle uddannelsessystem. Hvis du får anerkendt disse kompetencer, får du et bevis.

Læs om realkompetencevurdering >>

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, fakturerer vi DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, fakturerer vi det fulde beløb.

Kontakt

  • Malene Schøning Hansen
    Malene Schøning Hansen
    Uddannelseskoordinator

Undervisere

  • Andreas Bach-Laursen
    Andreas Bach-Laursen
    Lektor og uddannelsesleder