Marketingstrategi og Forretningsudvikling - Ledige

For at operere som virksomhed på et konkurrencepræget marked er det vigtigt konstant at udvikle sig for at kunne differentiere sig blandt konkurrenterne. Det kræver, at du kan foretage en analyse og lægge en strategi – og til sidst eksekvere den, så du hjælper virksomheden med at ramme de rigtige kunder.

”Marketingstrategi og forretningsudvikling” er et obligatorisk modul på Akademiuddannelse i Salg og markedsføring. Det giver dig en helhedsforståelse for grundlæggende strategi- og marketingbegreber, -modeller og -værktøjer. Uddannelsen har fokus på praksis, så du kan bruge det, du lærer med det samme, du bliver ansat i en virksomhed eller organisation.

Du lærer at vurdere praksisnære marketingrelaterede problemstillinger og opstille, begrunde og vælge strategier for en forretningsmodel og fremtidig forretningsudvikling. Faget ruster dig til at kunne danne dig et overblik over virksomheden og den nuværende situation med henblik på systematisk at hjælpe den med fremtidige forretnings- og vækststrategier.

Vær med til at danne et hold!

Skriv dig op her, så giver vi dig besked, så snart vi er mange nok.

Fornavn

Efternavn

Email

Tlf:

Udbytte for dig

  • Du lærer at forstå forskellige kundegrupper og deres adfærd. 
  • Du lærer at deltage professionelt i fagligt og tværfagligt samarbejde i forbindelse med udviklingen af virksomhedens forretningsstrategi, herunder vækst- og konkurrencestrategi.
  • Du lærer at vurdere de eksterne påvirkninger fra omverdenen og give forslag til ændringer af strategien for derigennem at styrke og fastholde virksomhedens konkurrenceevne.
  • Du lærer at formidle virksomhedens interne situation til samarbejdspartnere og brugere i form af styrker og svagheder, herunder ressourcer og kompetencer, værdiskabelse, forretningsmodel, produktportefølje og økonomisk situation.
  • Du lærer desuden at formidle virksomhedens eksterne situation til samarbejdspartnere og interessenter i form af muligheder og trusler, herunder branche- og konkurrencesituation og konkurrencelovens indvirkning på virksomheden.

Udbytte for virksomheden

Du kan tilbyde virksomheder en gennemgribende analyse af deres nuværende situation ved at vurdere interne og eksterne forhold. Ud fra analysen vil du kunne hjælpe virksomheder med at udvikle forretnings- og vækststrategier samt udvælge den rette forretningsmodel for at fremme vækst og konkurrenceevne.  

Målgruppe

Ledige, der er interesserede i at arbejde med strategiske salgs- og markedsføringsopgaver og lære mere om købsadfærd og segmentering.

Niveau

Faget er en del af Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring. En akademiuddannelse svarer til en kort videregående uddannelse. Du kan tage faget som en del af din uddannelse eller som et selvstændigt kursus.

Du kan med stor fordel vælge et "Indledende kursus" før eller sideløbende med, at du deltager på et fagmodul.

Vi gør særligt opmærksom på, at der er projektskrivning i fagmoduler, som afsluttes med mundtlig eksamen.

Er det længe siden, at du senest har skrevet en projekt-(opgave), så er det en god investering med et "Indledende kursus i studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning". Her lærer du både om studieteknik og forskellige facetter i projektskrivning.

Ansøgningsfrist

Daghold:
2 uger inden studiestart.

Aftenhold:
Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag.

Kun hold med ledige pladser vises på hjemmesiden.

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, bliver du faktureret DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, faktureres det fulde beløb.

Ved dokumenteret sygdom,­ afslag på Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) eller afslag fra a-kasse/jobcenter, ­kan afmelding ske gebyrfrit helt op til første undervisningsdag.

Kontakt

  • Charlotte Bøgel Hald
    Charlotte Bøgel Hald
    Uddannelseskoordinator. Akademiuddannelser daghold