Digital markedsføring & personlig branding med LinkedIn

På denne uddannelse lærer du at planlægge, gennemføre og evaluere digitale marketing- og kommunikationsprojekter. 

Du får en god forståelse for online marketing, og du bliver i stand til at håndtere alt fra webanalyse og udvikling af strategier til planlægning og udførelse af konkrete aktiviteter.

Dette hold er målrettet ledige. Se hold for dig, der er i job >>

Uden beregning for målgruppen
Eksamen: Mundtlig
Omfang: 10 ECTS
Varighed: 11 dage

Forløbet starter mandag i uge 4.

Der er undervisning 9.00-15.15 mandag og tirsdag fra uge 4-6 og uge 8. Uge 7, og 9 er der ingen undervisning. Faget afsluttes med en mundtlig eksamen i uge 10, 2019.

Jobcenterpris: DKK  24.350 ex. moms inkl. personlig branding.

Tilmeld

Digital markedsføring og kommunikation fylder i dag mere end 50% på virksomhedernes budgetter, og det er helt afgørende for virksomhederne, at de har medarbejdere, der forstår at drive en effektiv markedsføring på nettet.

På dette kursus lærer du bl.a. om:

  • Digitale strategier og markedsføringsplaner
  • Målsætninger og KPI (Key Performance Indicators)
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Annoncering på Google
  • Webanalyse og måling af resultater
  • Konverteringsoptimering, brugervenlighed og brugertest
  • Content Marketing
  • Facebook og Sociale medier
  • E-mail markedsføring
  • Relevant jura.

VÆRSGO: 30 video-kurser sikrer dig det bedste af to verdener

På uddannelsen kombinerer vi den traditionelle undervisningsform, som du kender den, med en online læringsplatform hos GoLearn fyldt med relevante kurser på video. 

Nogle af video-kurserne fungerer som ”lektier”. Vi kræver altså, at du ser nogle bestemte videoer inden undervisningen, så vi kan diskutere indholdet på klassen.

Andre videoer bestemmer du selv, om du vil se, og du vælger frit dem, der er relevante for dit arbejde og din projektopgave.

På den måde kombinerer vi det bedste af to verdener:

Du får nem adgang til mere end 30 video-kurser af høj kvalitet, som du kan se, når det passer dig. Og samtidig har du ”virkelige” undervisere og en vejleder, som du kan spørge til råds og debattere indholdet med. Ikke mindst når det kommer til implementeringen i din egen markedsføring er det GULD værd!

Forskning viser, at vi opnår den bedste læring i en social kontekst - ikke ved envejskommunikation. Og derfor er kombinationen så genial.

Eksempler på video-kurser:

  • Facebook-kursus: Bliv ekspert i Facebook annoncering på en eftermiddag (v. Halfdan Timm)
  • Det store grundkursus i SEO: Sådan kommer du på side ét i Google (v. Thomas Rosenstand)
  • 7 psykologiske triggere i salg og marketing, som du SKAL kende (v. Camilla Rysgaard)
  • Sådan laver du en effektiv landingsside (inkl. 6 skabeloner) (v. Michael Aagaard)
  • Marketing Automation: Sådan kommer din virksomhed i gang i dag (v. Bernt Elkjær)

Video-kurserne er en integreret del af udannelsen og du skal derfor ikke betale ekstra for det. Du har adgang til videoerne, så længe du er studerende på uddannelsen.

Læs mere om GoLearn på IBA

Indledende fag: Studieforberedelse

Sammen med uddannelsen får du e-bogen ”How to Study Guide.” E-bogen indeholder IBAs indledende fag i studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning.

Personlig branding med LinkedIn

LinkedIn er blevet erhvervslivets foretrukne sociale medie i Danmark og har mere end 1,8 mio. personlige medlemmer. Engang var LinkedIn kun et sted hvor vi havde vores CV liggende, og som vi brugte i de perioder, vi var jobsøgende. I dag er det i mange brancher og stillinger noget der forventes, du har kendskab til og bruger.

LinkedIn bruges ud over jobsøgning også til HR, markedsføring, networking og Social Selling.

Denne 2-dages workshop bringer dig rundt i LinkedIn og giver dig inspiration og viden til, hvordan du kan anvende mediet i praksis.

Efter modulet vil du bl.a. have en toptunet LinkedIn-profil og en bedre forståelse for, hvordan du bedst kan være aktiv på LinkedIn og skabe værdi for dig selv og dit netværk.

Du lærer bl.a. om:

  • Personlig branding - hvordan kan du brande dig selv på LinkedIn?
  • Hvad er en god LinkedIn profil?
  • LinkedIn Grupper - hvilke typer findes der, og hvad kan du med dem?
  • LinkedIn Company Pages
  • Gratis kontra betalingsprofiler
  • Hvordan du optimalt connecter og skaber netværk på LinkedIn
  • Do’s and Don’ts – hvad er fx ikke så vellidt og effektivt
  • Social Selling - hvordan du kan bruge LinkedIns mange data til at skabe gode kontakter og salg.

Undervisningsform

Modulet veksler mellem undervisning ved tavlen, erfaringsudveksling og arbejde med øvelser og LinkedIn. Du skal derfor have en bærbar computer med, idet der ikke er adgang til alle funktionaliteter via smartphones eller tablets.

Din værdi

Funktioner, stillinger og brancher, hvor uddannelsens kompetencer styrker dine jobmuligheder:

  • Digital markedsføring
  • Social Media medarbejder
  • Online kommunikation
  • Webmaster
  • Webdesigner
  • E-mail markedsføring
  • Administrative funktioner
  • Teknisk designer
  • Kundeservice
  • Salgskonsulent.

Niveau

Faget er en del af Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring. En akademiuddannelse svarer til en kort videregående uddannelse. Du kan tage faget som en del af din uddannelse eller som et selvstændigt kursus.

Du kan med stor fordel vælge et "Indledende kursus" før eller sideløbende med, at du deltager på et fagmodul.

Vi gør særligt opmærksom på, at der er projektskrivning i fagmoduler, som afsluttes med mundtlig eksamen.

Er det længe siden, at du senest har skrevet en projekt-(opgave), så er det en god investering med et "Indledende kursus i studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning". Her lærer du både om studieteknik og forskellige facetter i projektskrivning.

Ansøgningsfrist

Daghold:
2 uger inden studiestart.

Aftenhold:
Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag.

Kun hold med ledige pladser vises på hjemmesiden.

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, bliver du faktureret DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, faktureres det fulde beløb.

Ved dokumenteret sygdom,­ afslag på Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) eller afslag fra a-kasse/jobcenter, ­kan afmelding ske gebyrfrit helt op til første undervisningsdag.

Undervisere

  • Andreas Bach-Laursen
    Andreas Bach-Laursen
    Lektor
  • Christina Klitsgaard
    Christina Klitsgaard
    Direktør i e-mailmarketing-bureauet christinaklitsgaard.dk. Underviser i e-mail markedsføring.
  • Jeannette Refstrup
    Jeannette Refstrup
    PR- og kommunikationsrådgiver hos Strup & Strup. Underviser i kommunikation og e-mail marketing.
  • Jacob Leander Christensen
    Jacob Leander Christensen
    Google specialist, indehaver af Jacob Leander Aps. Underviser i digital annoncering.

Kontakt

  • Charlotte Bøgel Hald
    Charlotte Bøgel Hald
    Uddannelseskoordinator. Akademiuddannelser daghold
  • Gitte Valentin Sørensen
    Gitte Valentin Sørensen
    Uddannelseskoordinator og administrativ leder. Akademi- og diplomuddannelser
Lykke Schultz
- Underviserne er meget dygtige, og har gode kompetencer inden for branchen. Det er tydeligt, at de er praktikere og ikke teoretikere. For mig er det alfa og omega.
Lykke Schultz
Projektleder, ISOfilm