For ledige

Digital markedsføring

På denne uddannelse lærer du at planlægge, gennemføre og evaluere digitale marketing- og kommunikationsprojekter. 

Du får en god forståelse for online marketing, og du bliver i stand til at håndtere alt fra webanalyse og udvikling af strategier til planlægning og udførelse af konkrete aktiviteter.

Denne tilmelding er for dig der er ledig. Se tilmelding for dig, der er i job >>

DKK 24.917
Omfang: 10 ECTS
Undervisningsdage:
01/05 2023 kl. 09:00-15:15
02/05 2023 kl. 09:00-15:15
08/05 2023 kl. 09:00-15:15
09/05 2023 kl. 09:00-15:15
15/05 2023 kl. 09:00-15:15
16/05 2023 kl. 09:00-15:15
22/05 2023 kl. 09:00-15:15
23/05 2023 kl. 09:00-15:15
Eksamen: :
Uge 24
Ansøgningsfrist: 17/04 2023
Uddannelsen indeholder indledende studieforberedelse, akademifaget Digital markedsføring samt Garuda certificering eller DISC certificering.

Deltagelse er for dig som ledig uden beregning, det er dog en betingelse at du inden opstart har fået uddannelsesforløbet godkendt af dit jobcenter eller a-kasse.

Tilmeld
Andreas Bach-Laursen
- Uanset om du har erfaring med markedsføring eller er novice, så vil du helt sikkert kunne lære noget på faget Digital markedsføring. Undervisningen tager udgangspunkt i helt konkrete cases.
Andreas Bach-Laursen
Uddannelsesleder

Deltag gratis i efteruddannelse i Digital markedsføring

Tilmeld dig denne 6 ugers jobrettede uddannelse, hvis du drømmer du om et job, hvor du arbejder med digital markedsføring. 

Det er gratis for dig at deltage, hvis:

  • Du har ret til 6 ugers jobrettet uddannelse.
  • Eller har ret til en uddannelse via en jobplan (og har en godkendelse fra din a-kasse eller jobcenter).

Tilvalg til Digital markedsføring

Sammen med denne uddannelse skal du vælge ét af to tilvalg. Du kan vælge mellem Garuda eller forløbet Selvledelse.

Tilvalg til din uddannelse

OBS: Du skal skrive dit tilvalg i feltet bemærkninger, når du tilmelder dig faget.

Derfor skal du tage en uddannelse i Digital markedsføring

Digital markedsføring og kommunikation fylder i dag mere end 50% på virksomhedernes budgetter, og det er helt afgørende for virksomhederne, at de har medarbejdere, der forstår at drive en effektiv markedsføring på nettet.

På denne uddannelse lærer du bl.a. om:

  • Digitale strategier og markedsføringsplaner
  • Målsætninger og KPI (Key Performance Indicators)
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Annoncering på Google
  • Webanalyse og måling af resultater
  • Konverteringsoptimering, brugervenlighed og brugertest
  • Content Marketing
  • Facebook og Sociale medier
  • E-mail markedsføring
  • Relevant jura.

Hvilke kompetencer kan jeg opbygge på uddannelsen - og hvilke jobfunktioner kan jeg udfylde med uddannelsen?

Funktioner, stillinger og brancher, hvor uddannelsens kompetencer styrker dine jobmuligheder:

  • Digital markedsføring
  • Social Media medarbejder
  • Online kommunikation
  • Webmaster
  • Webdesigner
  • E-mail markedsføring
  • Administrative funktioner
  • Teknisk designer
  • Kundeservice
  • Salgskonsulent.

Hvad får min kommende arbejdsgiver ud af uddannelsen?

Med den viden du får opbygget via uddannelsen kommer din kommende arbejdsgiver til at få glæde af dine kompetencer inden for en række digitale markedsføringsdiscipliner.

Du bliver i stand til at opsætte mål for virksomhednes online markedsføring og hvordan du arbejder med målene. 

Digital Markedsføring: Personlig branding med LinkedIn

LinkedIn er blevet erhvervslivets foretrukne sociale medie i Danmark og har mere end 1,8 mio. personlige medlemmer. Engang var LinkedIn kun et sted hvor vi havde vores CV liggende, og som vi brugte i de perioder, vi var jobsøgende. I dag er det i mange brancher og stillinger noget der forventes, du har kendskab til og bruger.
LinkedIn bruges ud over jobsøgning også til HR, markedsføring, networking og Social Selling.
Denne 2-dages workshop er en del af "Digital markedsføring" og bringer dig rundt i LinkedIn og giver dig inspiration og viden til, hvordan du kan anvende mediet i praksis.
Efter modulet vil du bl.a. have en toptunet LinkedIn-profil og en bedre forståelse for, hvordan du bedst kan være aktiv på LinkedIn og skabe værdi for dig selv og dit netværk.

Du lærer bl.a. om:

  • Personlig branding - hvordan kan du brande dig selv på LinkedIn?
  • Hvad er en god LinkedIn profil?
  • LinkedIn Grupper - hvilke typer findes der, og hvad kan du med dem?
  • LinkedIn Company Pages
  • Gratis kontra betalingsprofiler
  • Hvordan du optimalt connecter og skaber netværk på LinkedIn
  • Do’s and Don’ts – hvad er fx ikke så vellidt og effektivt
  • Social Selling - hvordan du kan bruge LinkedIns mange data til at skabe gode kontakter og salg.

Tag en uddannelse i Digital markedsføring og få en ekstra bonus: 30 video-kurser

På Digital Markedsføring for ledige har vi valgt at krydre den traditionelle fysiske undervisningsform med en række spændende videokurser. Som studerende får du adgang til GoLearn med videomateriale fra førende danske markeringeksperter, som supplement til undervisningen.

Nogle af video-kurserne fungerer som ”lektier”. Vi kræver altså, at du ser nogle bestemte videoer inden undervisningen, så vi kan diskutere indholdet på klassen.

Andre videoer bestemmer du selv, om du vil se, og du vælger frit dem, der er relevante for dit arbejde og din projektopgave.

På den måde kombinerer vi det bedste af to verdener

Du får nem adgang til mere end 30 video-kurser, som du kan se, når det passer dig. Og samtidig har du ”virkelige” undervisere og en vejleder, som du kan spørge til råds og debattere indholdet med. Ikke mindst når det kommer til implementeringen i din egen markedsføring er det GULD værd!

Forskning viser, at vi opnår den bedste læring i en social kontekst - ikke ved envejskommunikation. Og derfor er kombinationen så genial.

Video-kurserne er en integreret del af uddannelsen og du skal derfor ikke betale ekstra for det. Du har adgang til videoerne, så længe du er studerende på uddannelsen.

Læs mere om GoLearn på IBA

Få Studieforberedelse sammen med uddannelsen i Digital markedsføring

Sammen med uddannelsen "Digital markedsføring" får du e-bogen ”How to Study Guide.” E-bogen indeholder IBAs indledende fag i studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning.

Sådan foregår undervisningen på Digital markedsføring

Modulet veksler mellem undervisning ved tavlen, erfaringsudveksling og arbejde med øvelser. Du skal derfor have en bærbar computer med, idet der ikke er adgang til alle funktionaliteter via smartphones eller tablets.

Lidt om underviserne på uddannelsen

På uddannelsen møder du en række undervisere, der til daglig arbejder professionelt inden for online marketing.

Det betyder, at du gennem hele forløbet får præsenteret den allernyeste viden krydret med konkrete cases.

Netop fordi mange af vores undervisere har fuldtidsjob ved siden af, kan det variere, hvem der underviser på hvilke hold.  

Men uanset - møder du er skarpt hold af undervisere.

Bæredygtighed skal skabe værdi for virksomhederne

Niveau

Faget er en del af Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring. En akademiuddannelse svarer til en kort videregående uddannelse. Du kan tage faget som en del af din uddannelse eller som et selvstændigt kursus.

Du kan med stor fordel vælge et "Indledende kursus" før eller sideløbende med, at du deltager på et fagmodul.

Vi gør særligt opmærksom på, at der er projektskrivning i fagmoduler, som afsluttes med mundtlig eksamen.

Er det længe siden, at du senest har skrevet en projekt-(opgave), så er det en god investering med et "Indledende kursus i studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning". Her lærer du både om studieteknik og forskellige facetter i projektskrivning.

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, bliver du faktureret DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, faktureres det fulde beløb.

Ved dokumenteret sygdom,­ afslag på Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) eller afslag fra a-kasse/jobcenter, ­kan afmelding ske gebyrfrit helt op til første undervisningsdag.

Kontakt

  • Charlotte Bøgel Hald
    Charlotte Bøgel Hald
    Uddannelseskoordinator. Akademiuddannelser daghold

Uddannelseschef

Undervisere

  • Andreas Bach-Laursen
    Andreas Bach-Laursen
    Lektor og uddannelsesleder
  • Jeannette Refstrup
    Jeannette Refstrup
    PR- og kommunikationsrådgiver hos Strup & Strup. Underviser i kommunikation og e-mail marketing.
  • Jesper Outzen
    Jesper Outzen
    Underviser i digital markedsføring, kommunikation og kunstig intelligens