IBA fremtidssikrer deres uddannelser med GoLearn

Serie-iværksætter Martin Thorborg er imponeret. Imponeret over, at IBA Erhvervsakademi Kolding med sit nye samarbejde med onlineportalen GoLearn tilbyder sine studerende det bedste fra to verdener.

- Hvis du har travlt med at være en dygtig underviser, så kan du ikke også være ekspert og holde dig opdateret inden for alle felter. Derfor synes jeg, at IBA har været fremsynet på det her punkt. Nu kan både undervisere og erhvervsakademi med rette sige, at de gør det bedste, de kan inden for digital markedsføring, siger Martin Thorborg.

Læs mere om hvordan IBA bruger GoLearn i undervisningen >>

GoLearn

IBA prøver det i første omgang af på holdet Digital Markedsføring. Men det er planen, at mulighederne skal komme alle IBAs studerende indenfor online markedsføring på Efter- og videreuddannelse til gode.

Onlineportalen GoLearn rummer undervisningsvideoer og giver de studerende store muligheder for at dygtiggøre sig i den retning, de ønsker. Og det gør uddannelsen meget fleksibel og bred.

Læs hvorfor IBA har succes med videoerne

 

- Jeg tænker, at IBAs nye samarbejde med GoLearn må få flere virksomheder til at sende deres medarbejdere på efteruddannelse i Kolding. For så kommer de tilbage til deres virksomhed og har lært det absolut nyeste inden for deres felt, siger Martin Thorborg.

Altid opdaterede videoer

Onlineportalen GoLearn har fået nogle af Danmarks førende eksperter inden for eksempelvis Facebook annoncering og online markedsføring til at producere undervisningsvideoer inden for hvert sit felt.

Videoerne bliver opdateret løbende, så seeren kan bruge dem som direkte opskrifter. På et så omskifteligt område som digital markedsføring, er det guld værd.  

Det bedste fra to verdener

IBA kombinerer holdundervisning, gruppearbejde og videoerne fra GoLearn for netop at få det bedste fra to verdener. Ifølge Thorborg ville det modsatte kræve, at alle undervisere var supermennesker, hvis de både skulle være eksperter på hvert sit digitale felt og samtidig være gode holdledere. Altså holdledere, som kan sammensætte de rigtige grupper og få de studerende til at bruge deres nye viden.

- Ta’ nu Halfdan Timm, som er ekspert i annoncering på Facebook. Hver gang der sker noget nyt på Facebook, og det er ofte, så går han jo ind og opdaterer sine videoer. Så de rummer hele tiden hans gode råd til, hvordan du annoncerer mest effektivt, forklarer Martin Thorborg.

Martin Thorsborg er serie-iværksætter. Her holder han et af sine mange foredrag.

GoLearn er fremtiden

Martin har selv skudt penge i GoLearn, fordi han tror, at det er fremtiden. Også på grund af tidsbesparelsen:

- Med GoLearn får vi mulighed for at lære noget - uden nødvendigvis at skulle være sammen hver gang. Det sparer os transporttiden, og samtidig giver det god mening inden for noget som online marketing. Her er det smartere, at vi splitter skærmen i to, og så sidder og implementerer det, mens vi lærer det. Bagefter kan vi så runde af ved at mødes og arbejde med læringen i grupper.

Andreas Bach-Laursen
- Når studerende har forskellige interesser, er GoLearn portalen god, fordi hver enkelt studerende kan lære mere af det, de brænder for.
Andreas Bach-Laursen
Lektor
Underviser i Digital Markedsføring
Læs mere om hvordan Andreas bruger GoLearn i sin undervisning >>