Intensitet og dynamik blev hverdag med et travlt MBA-studie Katrine vil forstå hele virksomheden

- Man kan bruge de individuelle fag hurtigt – senere begynder man at få en bedre forståelse af helhedsbilledet, så man får et bredere perspektiv og en større forretningsforståelse.

Katrine Evans, group marketing manager i vækstvirksomheden Aller Aqua, der producerer fiskerfoder til akvakultur, er ikke i tvivl om værdien af den Internationale Executive MBA hun i øjeblikket læser på IBA i Kolding og Coventry University, et af Englands bedst rangerede universiteter.

Executive MBA

Verden forandrer sig hele tiden. Det stiller krav til måden, vi driver virksomhed på. Og det stiller krav til dig, især hvis dit perspektiv er internationalt og ambitiøst. Din indsigt, dit udsyn og dine lederevner er afgørende for, at du kan påvirke udviklingen. Og med en Executive MBA fra Coventry University, får du internationale kompetencer og overblik til at navigere i forandringen.

>> Læs mere om uddannelsen

- Marketingopgaverne vokser, fordi virksomheden vokser. Vi skal beherske flere og flere medieplatforme, vi producerer mere markedsføringsmateriale, og marketing er blevet en del af groupledelsen. Derfor er der også behov for en bredere forretningsforståelse. Vi skal forstå hele virksomheden og det internationale miljø, vi opererer i.

- Desuden kan jeg personligt godt lide at uddanne mig. Jeg synes, det er dejligt at være opdateret.

Internationalt udsyn og tæt netværk

Inden hun besluttede sig for at læse den Internationale Executive MBA, tjekkede hun andre muligheder.

- Jeg har tidligere studeret i England, så derfor tiltalte det mig, at MBAen udbydes sammen med Coventry University.

- Jeg tog til et af de indledende møder, hvor man kunne høre mere om studiet, og det var tydeligt, at det er dedikerede mennesker, der kan stå inde for uddannelsen.

- Jeg er også glad for, at holdet ikke er så stort, for det skaber et tæt netværk med ens medstuderende. Man kan nå at lære alle godt at kende. Samtidig er det stort nok til, at vi har en god dialog i klassen.

Eksamensopgave bliver brugt i hverdagen

For Katrine Evans har det været vigtigt, at opgaverne på trods af det høje akademiske niveau også hænger sammen med virkeligheden:
- Vi begyndte med faget marketing, hvor jeg fik genopfrisket de gode gamle marketing-modeller og fik tilføjet flere perspektiver og bagvedliggende teorier.

- Jeg skrev opgave om, hvordan vi kunne optimere vores marketing strategi i 2 markeder, og den opgave er blevet brugt i virksomheden.

Nye input skaber motivation

En International Executive MBA kommer man ikke sovende til:
- Man lærer at tidsprioritere, og jeg har valgt at stå tidligt op for at læse.

- Desuden har jeg læst i flyet på firmarejser, eller om aftenen på hotellerne.

- Man lægger selv rigtig meget fritid i at læse en MBA, og selvom den Internationale Executive MBA er ok prissat i forhold til de andre, er det stadig en investering for mange virksomheder.
Katrine Evans fremhæver, at det er meget motiverede at være MBA-studerende, fordi man får mange nye input:
- Det giver selvtillid, og man lærer kritisk tænkning, der bidrager til bedre beslutninger i dagligdagen. Det er rart, at status quo bliver udfordret. Jeg kunne godt unde alle at læse en MBA.

Kontakt

Hans Ole Jessen
- Jeg var noget bekymret for, om jeg kunne klare studiet, fordi det er på engelsk. Men jeg må sige, at det er gået fra 0 til 100 på ingen tid. Sådan lyder det fra Hans Ole Jessen, der læser den Internationale Executive MBA, som udbydes af IBA i Kolding og det engelske topuniversitet Coventry University.
Hans Ole Jessen
Underdirektør
Læs hvordan Hans Ole bruger MBA uddannelsen
Nadja Mulvad
- Fra den første uge på MBA-studiet blev jeg inspireret. Det var meget givende at se på sit arbejde fra en anden vinkel og se mere dybt på sine erfaringer.
Nadja Mulvad
Chief Strategi Officer hos Krone ScanBalt Group
Læs hvordan Nadja bruger MBA uddannelsen