Formuerådgivning

For at give dine kunder den bedste rådgivning, skal du kunne afdække privatkundens komplekse behov.
På faget Formuerådgivning tager du udgangspunkt i hele kundens økonomi. 

Du arbejder med finansielle løsningsmodeller, der gør dig i stand til at give dine kunder et økonomisk overblik og forslag til optimering af kundens økonomi. Du kommer i det hele taget bredt omkring alle aspekter, der kan påvirke dine kunders formue og investeringer. 
I undervisningen vil du møde et engageret team af undervisere med spidskompetencer inden for hver deres fagområde.

  • Daghold
  • Online
DKK 13.300
Omfang: 10 ECTS
Undervisningsdage:
21/08 2023 - 10:00-11:30 - O
07/09 2023 - 09:00-16:00 - T
04/10 2023 - 09:00-16:00 - T
05/10 2023 - 09:00-16:00 - T
25/10 2023 - 09:00-16:00 - T
16/11 2023 - 09:00-16:00 - T
29/11 2023 - 09:00-16:00 - T
30/11 2023 - 09:00-16:00 - T

O = Online undervisning
T = Tilstede undervisning
Eksamen: :
14.12.2023 kl. 10:00-14:00
Ansøgningsfrist: 07/08 2023
Prisen er ekskl. litteratur, hvor der skal påregnes ca. 1300 kr. eks. moms.

Du modtager informationer om uddannelsesforløbet ca. 2 uger før start.

Vær opmærksom på, at vi holder et opstartswebinar d. 21.8. 2023
fra kl. 10:00-11:30, som holdes online, hvilket også er angivet i datooversigten ovenfor.
Tilmeld
DKK 13.300
Omfang: 10 ECTS
Undervisningsdage:
21/08 2023 - 12:00-13:30 - O
05/09 2023 - 09:00-15:30 - O
28/09 2023 - 09:00-15:30 - O
29/09 2023 - 09:00-15:30 - O
30/10 2023 - 09:00-15:30 - O
31/10 2023 - 09:00-15:30 - O
14/11 2023 - 09:00-15:30 - O
27/11 2023 - 09:00-15:30 - O
28/11 2023 - 09:00-15:30 - O

O = Online undervisning
Eksamen: :
14.12.2023 kl. 10:00-14:00
Ansøgningsfrist: 07/08 2023
Vær opmærksom på:
Dette forløb afholdes 100% ONLINE.

Prisen er ekskl. litteratur, hvor der skal påregnes ca. 1300 kr. ekskl. moms.

Du modtager informationer om uddannelsesforløbet ca. 2 uger før undervisningsstart.
Tilmeld

Værdi for dig:

  • Du lærer om strategier til styrkelse af relationer til den formuende kunde.
  • Du får overblik over kundens økonomiske situation og skattemiljøer.
  • Du får kendskab til identificering af optimeringsmuligheder.
  • Du lærer om investeringsprocessen, aktivuniverset, porteføljeteori, risikostyring, strategisk aktivallokering, produktvalg og aktiv/passiv beslutninger.
  • Du lærer om regler for finansiel investeringsrådgivning og værdipapirhandel.
  • Du lærer om op- og nedsparingsplaner, §41 overførsler, arv, testamente, begunstigelse, særeje og investeringsmuligheder.
  • Du bliver klogere på finansieringsmuligheder, aktiv gældspleje og investering i forskellige ejendomstyper.

Værdi for din arbejdsgiver:

  • Du øger niveauet i virksomhedens rådgivning af privatkunder.
  • Du bliver mere effektiv i din afdækning og formidling af komplekse sager.
  • Din privatkunderådgivning bliver helhedsorienteret og grundig.

Målgruppe

Faget er for dig, som vil arbejde mere professionelt og helhedsorienteret i din rådgivning af private kunder. Og som i den forbindelse ønsker at kunne inddrage alle aspekter af kundens økonomi og kunne formidle det til kunden på en forståelig måde.

Hold dig opdateret. Tilmeld nyhedsbrev

Niveau

Faget er en del af den merkantile diplomuddannelse. En diplomuddannelse svarer til en bachelor, som er en mellemlang videregående uddannelse. Du kan tage faget som en del af din diplomuddannelse eller som et selvstændigt kursus.

Økonomi & Tilskud

Der findes en række kompetencefonde, som kan give tilskud til din efteruddannelse. Det reducerer virksomhedernes udgifter til efteruddannelse.

Vidste du fx, at langt de fleste, der er omfattet af en privat overenskomst på LO-området, har ret til gratis uddannelse?

Hvis du er faglært eller ufaglært, har du mulighed for at få betalt din efteruddannelse på diplomniveau med op til 10.000 kr. om året. 

Læs mere om dine muligheder for tilskud til efteruddannelse.

Optagelseskrav

For at blive optaget på en diplomuddannelse skal du have 2 års relevant videregående uddannelse samt 2 års relevant erhvervserfaring (relevant erhvervserfaring dokumenteres via CV). Alternativt - andre uddannelsesmæssige forudsætninger, der kan sidestilles med adgangskravene.

Herudover optager vi ansøgere, der efter en individuel kompetencevurdering vurderes at have realkompetencer, der svarer til adgangskravene.

Realkompetencevurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Så bør du overveje at få en realkompetencevurdering.

Realkompetencer er den viden, de færdigheder og de kompetencer, du på forskellig vis har erhvervet uden for det officielle uddannelsessystem. Hvis du får anerkendt disse kompetencer, får du et bevis.

Læs om realkompetencevurdering >>

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, fakturerer vi DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, fakturerer vi det fulde beløb.

Kontakt

Uddannelseschef

Undervisere

  • Anette Jensen
    Anette Jensen
    Adjunkt
  • Jens Bisbo
    Jens Bisbo
    Underviser i investering
  • Frank Hvid Petersen
    Frank Hvid Petersen
    Underviser i Formuerådgivning og Investering
  • Henrik Skov Soltoft
    Henrik Skov Soltoft
    Pensionsspecialist
Bæredygtighed skal skabe værdi for virksomhederne