Diplomuddannelse i Digital konceptudvikling

Content Marketing Manager

Content Marketing Manager er for dig, der vil have mest muligt ud af content marketing. Du får intensiv undervisning, sparring og netværk med andre, der ligesom dig kigger seriøst på mulighederne med content marketing og enten gerne vil i gang eller har brug for at opgradere indsatsen.

På denne content marketing uddannelse får du teori, værktøjer og praktisk viden med som ballast. Mellem hvert undervisningsforløb arbejder du videre med dit eget content marketing projekt, så du kommer gennem den rigtige forberedelse og er klar til at rulle ud, når uddannelsen er ovre.

Under og efter uddannelsen har du mulighed for at sparre med undervisere og andre deltagere, så du kommer helt i mål. 

Denne uddannelse bygger på diplomfagene Content Marketing (5 ECTS) og Mediaplatforme i kunderejsen (5 ECTS).

Content Marketing Manager kan læses særskilt eller som en del af diplomuddannelse i Digital konceptudvikling.

DKK 13.300
Omfang: 10 ECTS
Undervisningsdage:
02/10 2024 kl. 09:00-16:00
03/10 2024 kl. 09:00-16:00
29/10 2024 kl. 09:00-16:00
30/10 2024 kl. 09:00-16:00
12/11 2024 kl. 09:00-16:00
13/11 2024 kl. 09:00-16:00
Eksamen: :
4.december 2024
Ansøgningsfrist: 18/09 2024
Tilmeld

Hvad er content marketing?

Content marketing handler om skabe relevant indhold omkring virksomhedens produkter og dermed levere værdifuld information til din målgruppe. Din målgruppe er meget velinformeret og de vil i givet fald søge uddybende information om et produkt eller en service inden de foretager et køb. 

Med Content marketing er der fokus på at skabe værdi for den besøgende på din hjemmeside. Når målgruppen føler sig velinformeret, så vil loyaliteten og kunderelationen alt andet lige øges og de vil på sigt være godt rustet til et køb. Det vil styrke dit brand og positionen på markedet.

Dét lærer du på uddannelsen Content Marketing Manager

På vores uddannelse inden for content marketing management får du blandt andet de nødvendige værktøjer til at skabe en effektiv content marketing-strategi, producere godt indhold og evaluere indholdets effekt. Som Content Marketing Manager spiller du en central rolle i at opbygge og vedligeholde et stærkt online brand og engagere målgruppen gennem værdifuldt og relevant indhold.

Du lærer du blandt andet:

  • At udvikle indholdsstrategi og forankre denne i organisationen.
  • At anvende redaktionelle metoder og redskaber indenfor content marketing.
  • At reflektere over mulighederne for at evaluere / måle effekten af content marketing indsatser.

Hvilken rolle spiller en Content Marketing Manager?

I din rolle som Content Marketing Manager vil du være i stand til at navigere i komplekse situationer, især når det drejer sig om udvikling og udførelse af content marketingstrategier. 

En Content marketing manager kan typisk arbejde med:

  • Content Marketing Strategi.
  • Content Produktion.
  • Content Distribution.
  • Social Media Management: orbedre indholdsstrategien og -taktikken.
  • Branding og positionering.
  • Projektledelse.

Hvem henvender en content marketing-uddannelse sig til?

Det er ikke nødvendigt, at du har erfaring inden for marketing eller kommunikation, for at du kan tage faget Content Marketing Manager.

Det vigtigste er din interesse for at lære og din passion for at skabe meningsfuldt indhold. Content marketing-uddannelser giver dig de nødvendige værktøjer og færdigheder til at lykkes inden for dette område, uanset din baggrund eller erfaring.

Mulighed for sparring under og efter uddannelse

På Content Marketing Manager uddannelsen tager vi udgangspunkt i virkeligheden og indretter os eftere den. Det sikrer, at du, gennem teoretisk indsigt samt konkrete metoder og værktøjer, lærer, hvordan du anvender ny viden og udvikler dine færdigheder i praksis.  

I undervisningen lægger vi vægt på sparring og udveksling af viden mellem undervisere og de andre deltagere.

Niveau

Faget er en del af Diplomuddannelsen i Digital konceptudvikling. En diplomuddannelse svarer til en bachelor, som er en mellemlang videregående uddannelse. Du kan tage faget som en del af din diplomuddannelse eller som et selvstændigt kursus.

Økonomi & Tilskud

Der findes en række kompetencefonde, som kan give tilskud til din efteruddannelse. Det reducerer virksomhedernes udgifter til efteruddannelse.

Vidste du fx, at langt de fleste, der er omfattet af en privat overenskomst på LO-området, har ret til gratis uddannelse?

Hvis du er faglært eller ufaglært, har du mulighed for at få betalt din efteruddannelse på diplomniveau med op til 10.000 kr. om året. 

Læs mere om dine muligheder for tilskud til efteruddannelse.

Optagelseskrav

For at blive optaget på en diplomuddannelse skal du have 2 års relevant videregående uddannelse samt 2 års relevant erhvervserfaring (relevant erhvervserfaring dokumenteres via CV). Alternativt - andre uddannelsesmæssige forudsætninger, der kan sidestilles med adgangskravene.

Herudover optager vi ansøgere, der efter en individuel kompetencevurdering vurderes at have realkompetencer, der svarer til adgangskravene.

Realkompetencevurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Så bør du overveje at få en realkompetencevurdering.

Realkompetencer er den viden, de færdigheder og de kompetencer, du på forskellig vis har erhvervet uden for det officielle uddannelsessystem. Hvis du får anerkendt disse kompetencer, får du et bevis.

Læs om realkompetencevurdering >>

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, fakturerer vi DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, fakturerer vi det fulde beløb.

Kontakt

  • Malene Schøning Hansen
    Malene Schøning Hansen
    Uddannelseskoordinator

Undervisere

  • Jeannette Refstrup
    Jeannette Refstrup
    PR- og kommunikationsrådgiver hos Strup & Strup. Underviser i kommunikation og e-mail marketing.