Installationsbranchens lederuddannelse

Service - Installationsbranchens lederuddannelse

Skab en forbedret serviceoplevelse og opnå tilfredse kunder og samarbejdspartnere, der bidrager til en stærkere forretning.

At opretholde en høj kvalitet i den daglige kommunikation med kunder og samarbejdspartnere er afgørende for at sikre en succesfuld virksomhed. Dette gælder for alle medarbejdere, der har kontakt med eksterne interessenter. I faget fokuserer vi på begrebet service, og hvordan man kan skabe en forbedret service gennem individuel og kollektiv adfærd og kommunikation. Du vil få edskaber og værktøjer til at sikre en høj servicestandard i både dagligdagen og i håndtering af reklamationer og positive henvendelser.

IBA og Solar logo

Installationsbranchens lederuddannelse er udarbejdet i et samarbejde mellem IBA Erhvervsakademi Kolding og Solar A/S.

Faget giver en indledning til grundlæggende teknikker inden for planlægning, udførelse og opfølgning på fremragende service for at skabe gode kundeoplevelser, der danner grundlag for en forbedret og mere rentabel virksomhed. Du vil opnå forståelse for betydningen af at arbejde med serviceholdninger samt din egen rolle som serviceudbyder og deltager i et serviceteam.

I faget vil du lære at aflæse dine kunder og samarbejdspartnere samt opnå indsigt i, hvordan du kan opbygge tillid og styrke relationer gennem både verbal og nonverbal kommunikation. Dette vil i sidste ende føre til flere tilfredse kunder, øget kundetilgang og færre kostbare misforståelser i relation til samarbejdspartnere.

I faget Service får du viden om

  • Servicebegrebet – hvad er god service?
  • Holdninger til god service – både individuelt og i team
  • Servicedesign
  • Planlægning og målsætning
  • Kommunikationsværktøjer og modeller
  • Personprofiler
  • Spørgeteknik og aktiv lytning
  • Reklamationsbehandling og modeller.

Faget Service giver disse fordele til dig og din arbejdsgiver:

  • Du vil opnå indsigt i, hvordan kommunikation spiller en væsentlig rolle inden for servicearbejdet, herunder hvordan din personlighed og kommunikationsstil kan påvirke din service over for kunderne.
  • Du vil få en grundlæggende forståelse for serviceholdninger, hvilket giver dig evnen til at gå fra passiv ekspedition til aktiv håndtering af service.
  • Du vil lære, hvordan du effektivt kan samarbejde med forskellige typer af kunder, hvilket giver dig mulighed for at udvise fleksibilitet og opnå bedre serviceresultater.
  • Du vil være i stand til at styrke virksomhedens serviceniveau, hvilket fører til flere loyale kunder.
  • Du vil kunne bidrage til implementeringen af service som en integreret del af virksomhedens værdier.

Niveau

Installationsbranchens lederuddannelse er en del af Akademiuddannelsen i Ledelse. En akademiuddannelse svarer til en kort videregående uddannelse.
Hvis du gerne vil tage en hel Akademiuddannelse, kan du tage et ekstra akademifag samt et afgangsprojekt, og dermed få en Akademiuddannelse i Ledelse.

Studieordning

Studieordning pr. 1. januar 2023 

AU i Ledelse (pdf)

Studieordning 2022 revideret juni 2022

AU i Ledelse (pdf)

Studieordning pr. 24. marts 2022

AU i Ledelse (pdf)

Økonomi & Tilskud

Der findes en række kompetencefonde, som kan give tilskud til din efteruddannelse. Det reducerer virksomhedernes udgifter til efteruddannelse.

Vidste du fx, at langt de fleste, der er omfattet af en privat overenskomst på LO-området, har ret til gratis uddannelse?

Hvis du er i job, kan du også søge Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) til rigtigt mange af de uddannelser, du finder på IBA Erhvervsakademi Kolding.

Er du faglært eller ufaglært, har du mulighed for at få betalt din efteruddannelse på akademiniveau med op til 10.000 kr. om året.

Læs mere om dine muligheder for tilskud til efteruddannelse.

Realkompetencevurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Så bør du overveje at få en realkompetencevurdering.

Realkompetencer er den viden, de færdigheder og de kompetencer, du på forskellig vis har erhvervet uden for det officielle uddannelsessystem. Hvis du får anerkendt disse kompetencer, får du et bevis.

Læs om realkompetencevurdering >>

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, bliver du faktureret DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, faktureres det fulde beløb.

Ved dokumenteret sygdom,­ afslag på Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) eller afslag fra a-kasse/jobcenter, ­kan afmelding ske gebyrfrit helt op til første undervisningsdag.

Kontakt

  • Malene Schøning Hansen
    Malene Schøning Hansen
    Uddannelseskoordinator