SEOday2017

178 søgte ny viden om SEO

For 2. gang inviterede IBA sammen med Online Partners til en helt dag med fokus på SEO. 178 gæster sugede til sig af alt det nye, som de 18 oplægsholdere delte ud af.

Hvis ikke du nåede med - så sæt kryds den 24. januar 2018. 

Info om SEOday

  • Er Danmarks store inspirations- og netværksdag for alle, der arbejder med at skabe forretninger via søgemaskineoptimering. 
  • Løb af stablen første gang i januar 2016
  • Læs mere og tilmeld dig SEOday 2018 her >>

Deltagerne netværkede straks

SEOday 2017 blev skudt smukt i gang på en kold januardag i Kolding, hvor 178 SEO-nysgerrige satte hinanden i stævne til en forrygende oplevelse. Sammen skulle de suge viden til sig og debattere med SEO eksperter og ikke mindst hinanden. Dagen bød på hele 18 forskellige indlæg – blandt andet fra anerkendte eksperter fra USA og England.

Kvinder med fingrene på pulsen

Jette og Camilla var som kvinder i undertal på konferencen.
- SEOday er for mig en god mulighed for at blive opdateret. For jeg sidder med forskellige marketingopgaver, og det er svært at have fingeren på pulsen, lød det fra Camilla Huhnke (t.v. på foto) fra C2it i Kolding.
Den følelse kender Jette Trillingsgaard (t.h. på foto), som driver sin egen virksomhed, Assisting, i Kolding så udmærket:
- Det er rart at fordybe sig i løbet af dagen i dag – og så gå herfra med konkrete forslag til forbedringer, som man kan gå hjem og rykke på.

Eric optog podcast på SEOday

Erik Ziengs optog en podcast direkte på SEOday, hvor han interviewede tre af konferencedeltagerne på skift.

Den første var kommunikationsansvarlig, Anne-Mette Hermann Pedersen (i grå kardigan på foto), fra Bahnhof reklame- og webbureau. Hun skulle ligesom de andre, der blev interviewet, give sit bud på et godt SEO-fif.

Eric Ziengs er IBAs podcast partner, og han både underviser og holder foredrag på IBA Erhvervsakademi Kolding.

Hør podcast’en, som blev optaget på SEOday, her >>

Et helt reklamebureau deltog

Et reklamebureau som Clockwork i Odense har selvfølgelig deres eget website, som de skal sørge for bonner rigtigt ud på Google. Men de har i høj grad også alle de websites, de udvikler for deres kunder.

Så en god viden om SEO er yderst vigtig, fortæller direktør Jan Lindholm (hvid skjorte) direkte fra SEOday2017 i Kolding.

Han havde taget sine fire ansatte med på konferencen, som nogle af dem også besøgte med succes for et år siden. Han drømmer om, at bureauet alle sammen i år får ny viden om, hvordan man netop bliver bedste ven med Google.

For hvem vil ikke gerne ligge øverst, når en kommende kunde googler efter et produkt eller en virksomhed?

Binia bad eksperterne om hjælp

SEO er bare "mega-spændende".

Sådan lyder det fra tyskfødte Binia Kohlepp, som netop har stået for et helt nyt website hos oversætterbureauet World Translation i Aarhus.

Hun synes bestemt ikke kun, at SEO er for mandlige nørder. Eller for nørder i det hele taget. For i hendes optik er kendskab til SEO bare nødvendigt, når du som hende er salgs- og marketingadministrator i en virksomhed og står for websitet.
- Her på SEOday håber jeg at få en masse konkret viden, som jeg kan gå hjem og bruge direkte. Især glæder jeg mig til foredraget ”Sælg mere med den perfekte landingsside”, fortæller dansktalende Binia Kohlepp.

Hun var en af dem, som havde mod til at lade eksperterne gennemgå hendes firmas website - direkte på scenen. Og det gav hende mange brugbare råd med hjem.

Nørderne på tur

Emil og Martin fra Røde Kors føler sig som nørder på den gode måde. De rejste fra København til Kolding for at finde ud af, hvor de kan forbedre rodekors.dk

- Vi forventer ikke at gå herfra med en opskrift i dag. Men i stedet med en viden om, hvilke områder vi skal hjem og arbejde videre med. For vi er nødt til at have et website, som bliver vist før konkurrenternes på Google, fortæller Martin Thorsager (t.h.) og Emil Kildeby.

De kom i høj grad for at lære nogle flere ”kon-kollegaer” at kende, for de tager indimellem på besøg hos nogle organisationer, som ligner Røde Kors for at udveksle erfaringer med blandt andet SEO-optimeringen.

Læs mere om SEOday18

Læs mere om SEOuddannelsen SEO Business Diploma 

Kontakt

  • Mette Schmidt Will
    Mette Schmidt Will
    Marketingdirektør & Chefkonsulent
  • Charlotte Bøgel Hald
    Charlotte Bøgel Hald
    Uddannelseskoordinator. Akademiuddannelser daghold